Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari kan inte öppna sidan, Safari kan inte hitta servern

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-03 09:44

Sitter trådlöst via en airport extreme med min macbook och har problem. Kan inte komma in på en sida varken i Safari eller firefox. Kommer dock åt sida med en pc via firefox i samma nätverk. Har provat med att återställa safari samt/och tömma cachen men kan fortfarande inte ansluta till sidan. Någon som har någon ide?

Försöker komma in på Lake Havasu Unified Home Page

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-06-03 09:55

Jag kommer heller inte åt den, sitter för närvarande med en jobb-pc och FireFox.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-06-03 10:26

Har du provat att tömma cache på din PC och provat om du fortfarande kommer åt den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-03 11:39

Nej, jag har inte provat att tömma cachen på pc då det funkar där. Kommer nu in på sida via ip Lake Havasu Unified Home Page då verkar väl vara ett DNS problem? Har gått in i airport och ändrat DNS till googles 8888 8844, men det funkar fortfarande inte.... Har även varit i kontakt med Telias (internetleverantör) support och dom kunde inte svara på vad som var fel....

Samma sak här, funkar via IP't.
Så felet ligger nånstans på vägen till sidan.

Jag använder BBB..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-03 15:20

Har du någon ide om vad det kan vara för fel? Är det någon annan som har råkat ut för något liknande?

Du får nog rapportera det på deras hemsida så får dom undersöka saken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-03 22:48

Ok, tack för hjälpen

1
Bevaka tråden