Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Canon MF5750 - skrivardrivrutiner för Mac?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Segeltorp
  • 2011-06-02 17:55

Hej!
Jag har en Canon LaserBase MF5750, Canon verkar bara tillhandahålla drivrutiner till PC, går detta at lösa på något bra sätt?

Känns lite trist att behöva slänga ut en multifunktonsskrivare som fungerar bra bara för att Canon är lata.

Efter att ha konsulterat Google så verkar det helt kört för den skrivaren både vad gäller Linux och Mac OS X.

Skulle föreslå att du tar en titt på ett Opensource-projekt som heter GutenPrint: http://sourceforge.net/projects/gimp-print/files/gutenprint-5.2/5.2.7/

Sedan kan du också läsa här: Adaptovate: Print from Mac OSX, iPhone or iPad to any Windows printer (even GDI printers, and Windows 7)

(tänk vad man hittar när man Googlar )

Jag har ändrat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om.

/Mod

  • Medlem
  • Segeltorp
  • 2011-06-02 21:06

Tackar ska, testa - har konsulterat google också men utfallet blev inte riktigt så bra som jag hoppats, så nu testar detta hör av mig om jag får det att fungera.

Tyvärr fick jag lägga ner projektet på grund av tidsbrist och dessutom var jag tvungen att få scannern att funka.

Senast redigerat 2011-06-02 22:54
1
Bevaka tråden