Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken typ av switchar i vita plasttangentbordet?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilken typ av switchar är det i detta t-bord? Riktiga mekaniska eller annat, någon som vet?

Image Upload !

Jag har spillt kaffe i ett sånt där cirka 27 ggr, fin vätskeuppsamlare det där plasttråget. Det är några lager plastfilm med signalspår i a la kretskort. Var det svar på frågan?

det känns rejält svampigt iaf... hela konstruktionen funkar som en badbalja och samlar upp allt möjligt "bös" i..

Det brukar nå otrevliga nivåer efter sisådär två år, svårrengjort.

Om det är svar? Ja, jag vet inte, jag undrade om det var mekaniska switchar men det låter ju inte så? Jag är ute efter ett svenskt, mekaniskt mac-t-bord och då finns det sannerligen ingen uppsjö att välja ur.

Såhär ser det ut:

Eller snarare såhär, och så rann kaffet mellan plastfilmerna.

Jag minns det som gummiplupp som trycks ned, och då trycker ihop kontaktfilmerna med utslag som resultat, så nej, inte mekaniskt.

Jag har spillt läsk/kaffe två gånger i sådana där tangentbord, å jag tänker inte köpa fler. Att konstruktionen fungerar som en badbalja var roligt sagt!

leta rätt på ett "nimitz" då.

Apple Extended Keyboard II, med ADB-bus på och sedan en griffin-adapter till USB...

Svårt hitta men de bästa bord som existerat...

Även haft mkt gamla PC-tangentbord med en vikt på flera kilon.... också med USB-adapter.
De bullrade så mkt att jag förbjöds skriva på dem...

Spillt kaffe med mjölk vid två tillfälle i ett sådant och använt diskmaskinsmetoden. Båda tillfällen funkade det men det tog ett par dagar innan det var riktigt torrt.

Varning för badbaljan. Lätt att tangenterna "drar snett" och är allmänt tröga. Utan att ha spillt kaffe i det först... Apples sämsta tangentbord IMHO. Det gamla "graphite" fullängdsbord (med nummertangenter) var OK. Ja, t.o.m. det korta t-bordet som följde med de färgglada imacarna och tidiga PM G4 var bättre. Snabbskrivna och allmänt trevliga.

Bäst bland de moderna borden (dvs efter Extended II nämnt ovan) är nog de nyaste av aluminium. För närvarande har jag det korta med bluetooth på jobbet. Me like! Och skall nog skaffa mig ett fullstort svenskt (med sladd) senare då min MBP är köpt här i ytlandet med ytländsk layout.

Jag har ändrat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om. "Äldre USB-tangentbord" säger ingenting om vad frågan faktiskt gäller.

/Mod

1
Bevaka tråden