Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på bra Google Notifier?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-02-21 11:47

Jag behöver en bättre notifier än den google själva erbjuder. Den är kass eftersom den inte uppdaterar sig trots att man väljer att utföra olika saker genom dess menyer.
Jag skulle gärna vilja kunna använda olika konton för olika tjänster, men det går inte heller.

Vad är 99.se:s rekommendation?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-21 12:25

Jag använder Gmail status men det finns Gmail Desktop Notifier och Notify. Om du använder Chrome så finns Chrome Gmail Notifications extension.

//Rob

  • Medlem
  • 2011-02-21 13:37

Tackar!
Gmailstatus för mail och Googles Notifier för kalendern får det bli.

Jag såg några nya program i den här genren på AppStore som jag tänkte tipsa om. Gratis är de också.

Mailtab
MailTab for Gmail on the Mac App Store

Mailbox
Mailbox on the Mac App Store

  • Medlem
  • 2011-06-01 09:45

Jag övergick till att hantera mailen i Mail.app och synka kalendern med iCal.
Men GMail är ändå nästan värdelöst till och med i enterpriseversionen.

Jaha, vad är det som inte funkar?

  • Medlem
  • 2011-06-01 10:04

Det är väldigt svårt att sortera mail eftersom en förekomst av ett mail i flera "mappar" syns som oläst i varje "mapp", webbgränssnittet är knöligt, det går inte att använda gmails egna mailalias i iPhone (vi har en lite underlig konstruktion med shortname@sydsvenskan.biz som huvudadress i gmail men full.name@sydsvenskan.se som extraadresser fast det är vår egentliga domän), det är svårt att hantera utkast på ett vettigt sätt, raderingsrutinerna är ett skämt (tack gode gud för TimeMachine) osv...
Vi är några som har det på prov, men min rekommendation kommer att bli att välja något annat. Folk i testgruppen har lämnat i förtid till förmån för vår gamla, inte heller så bra mailserver.

Aha, det där lät knöligt. Jag har det bara för privat epost och synkar mellan macar och iphone och är nöjd.

1
Bevaka tråden