Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenhet av dessa iPad fodral?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-30 17:28

Kör på Apples egna. Det är det absolut skönaste utav alla. Kände på ca 10 st igår på 5th ave.

Kör också med Apples egna och den är riktigt suverän! Gillar skärmskyddet, känns tryggt att bara slänga ner den i väskan.

LCR

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-30 21:56

Jag har fått höra att Apples egna ska vara dåligt på ett sätt, att det väldigt gärna drar till sig mycket damm och smuts.

Vad har alla här för erfarenheter av fodralet Macally Bookstand?

Ursprungligen av zinned:

Jag har fått höra att Apples egna ska vara dåligt på ett sätt, att det väldigt gärna drar till sig mycket damm och smuts.

Det är väl iPaden man ska skydda, inte fodralet...

LCR

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-01 11:07
Ursprungligen av LCR:

Det är väl iPaden man ska skydda, inte fodralet...

LCR

Korrekt men jag syftade mer på att fodralet drar till sig massa smuts/damm som då också hamnar INNANFÖR fodralet och då på/mot iPad. Direkt dealbreaker för mig iaf, jag hade retat mig till döds på det...

Ursprungligen av zinned:

Korrekt men jag syftade mer på att fodralet drar till sig massa smuts/damm som då också hamnar INNANFÖR fodralet och då på/mot iPad. Direkt dealbreaker för mig iaf, jag hade retat mig till döds på det...

Jag får inte den känslan iaf.

men jag är å andra sidan bilmek/servicetekniker, håller på med motorsport/ishockey, bygga hus, har två katter, så lite damm bryr mej föga...

LCR

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-12-01 13:06
Ursprungligen av zinned:

Korrekt men jag syftade mer på att fodralet drar till sig massa smuts/damm som då också hamnar INNANFÖR fodralet och då på/mot iPad. Direkt dealbreaker för mig iaf, jag hade retat mig till döds på det...

Har testat 3-4 olika case. Apples är klart bäst.

Det får dammfläckar på ytan eftersom den är av sträv mikrofiberkaraktär. Dock lätt att tvätta med en trasa.

iPaden i sig är skyddad.

Ryktet om att iPaden skulle skadas av Apples case kan vi härmed döda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-01 13:46

Förvånad att Inwarehouse tar så bra betalt för den....när applestore och mzone ligger på 395:-

Jag gillar Knomo-fodral.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-02 00:05

Ok, jag köper era erfarenheter kring Apples egna fodral.

Vad har ni för erfarenheter av Macally Bookstand? Ser enligt mig skitsnyggt ut!

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-12-02 08:56
Ursprungligen av zinned:

Ok, jag köper era erfarenheter kring Apples egna fodral.

Vad har ni för erfarenheter av Macally Bookstand? Ser enligt mig skitsnyggt ut!

Köpte ett Bookstand i somras.

Extremt dålig kvalitet. Började falla sönder efter några veckor.

Bytte upp mig till Apples case och har varit nöjd sen dess.

Det som stör mig är att man inte kan använda dockan med Apple case. Fail på den eftersom det är Apples egna. Det går ju inte supersmidigt heller att plocka ur paddan så man orkar inte kränga den av och ur hela tiden.

Ursprungligen av robin.z:

Det som stör mig är att man inte kan använda dockan med Apple case.

Ja, det är en nackdel–om man behöver dockan.

Eftersom skyddet står av sig själv, ställer jag det bara upp och kopplar in sladden i sidan.

Men som sagt, Apples egna skydd är inte praktiskt om man måste ta av det hela tiden. Då hade jag inte rekommenderat det. Det är inte svårt att ta av och på, men det är ju inte direkt clip-on.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-02 10:32
Ursprungligen av robin.z:

Det som stör mig är att man inte kan använda dockan med Apple case. Fail på den eftersom det är Apples egna. Det går ju inte supersmidigt heller att plocka ur paddan så man orkar inte kränga den av och ur hela tiden.

Jag har opererat Apples orginalfodral med ett rakblad för att passa deras tangentbordsdocka, det fungerar alldeles utmärkt och ingreppet stör mig knappt.

Påminner om detta men inte alls lika brutalt och fult... Apple Case Mod for Keyboard Dock

Ursprungligen av FreddeB:

Påminner om detta men inte alls lika brutalt och fult... Apple Case Mod for Keyboard Dock

Milde skapare!

Det måste väl räcka att göra ett minimalt hål för själva kontakten??

Varför har han klippt upp halva fodralet där det bara ligger emot ryggstödet??

Inte sååå mycket för internetchargong, men EPIC FAIL ligger och släpar på min tungspets...

Förklara någon!!

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Milde skapare!

Det måste väl räcka att göra ett minimalt hål för själva kontakten??

Varför har han klippt upp halva fodralet där det bara ligger emot ryggstödet??

Inte sååå mycket för internetchargong, men EPIC FAIL ligger och släpar på min tungspets...

Förklara någon!!

Jag antar att det beror på att fodralet är för tjockt för att man ska kunna ha det mellan iPad och dockans rygg.

Ursprungligen av Capeman:

Jag antar att det beror på att fodralet är för tjockt för att man ska kunna ha det mellan iPad och dockans rygg.

Men det kan det väl omöjligt vara, eller?

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Men det kan det väl omöjligt vara, eller?

Jag vet inte - jag bara antog.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-03 21:20
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Men det kan det väl omöjligt vara, eller?

Tyvärr är det så. Den blir för tjock med skalet. Riktigt korkat :/

Ursprungligen av 20hz:

Tyvärr är det så. Den blir för tjock med skalet. Riktigt korkat :/

Tja, så talar en man med erfarenhet.

Att det skulle vara så tajt passform på ett drop-in stöd, trodde jag inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-06 09:35
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Tja, så talar en man med erfarenhet.

Att det skulle vara så tajt passform på ett drop-in stöd, trodde jag inte.

Jo så är det, EPIC FAIL ligger nära till hands för att beskriva det ni ser på bilden men min mod syns inte på baksidan, bara undertill. Den enda lilla nackdelen med min metod är då att iPaden och dockan ibland tappar kontakt men det är lätt åtgärdat.

Macallys bookstand är väll utöver Apples det enda vettiga bookstandfodral som finns. Har testat olika wannabefodral från Targus, Philips mfl. Men det som stör mig med Macallys är att "läderflärpen" får fodralet att vicka fram och tillbaka när man skriver i det upphöjda läget.
Fortfarande är det bästa och mest genomtänkta fodralet Apples egna. Lite trist att många tillverkare inte har en uns av helhetstänk när det kommer till kvalitet, design och funktionalitet.

Hehe...

Inser att det söks feedback för andra skydd, men jag har också Apples egna slimmade skydd.

Billigt och mycket bra. Tar nästan inte upp mer plats, har en liten minimal list runtomkring som blir som en liten stötdämpare, funkar bra som stöd när man vill att iPaden skall stå upp. Angenämt att hålla i och man riskerar inte att tappa den.

Blir det smutsigt kan man ju bara tvätta av det snabbt med en fuktig trasa.

Nä, här har Apple faktiskt lyckats. Den enda nackdelen jag ser är att man inte kan se själva iPaden. Jag tycker nämligen att den är riktigt snygg, men nu har jag gömt den i ett fodral.

Ok, står i valet eller kvalet att antingen returnera caset eller snitta upp det mao... hmmm...

Som någon annan skrev är det väldigt synd att caset innesluter paddan helt, designen är ju så läcker att man gärna vill se den

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-02 14:04

Köpte apples egna och är nöjd. Ovan dock vid att skriva så det tar väl ett tag innan man får upp lite fart.

Kör också Apple egna case och är mycket nöjd.
Torka av caset ibland med en lätt fuktig trasa och den bli som ny igen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-03 23:35

Jag köpte ett Macally Bookstand idag på Makomer i Malmö. Hittills skulle jag säga att det fungerar hur bra som helst!

Väcker upp denna gamla tråd. Har skaffat iPad 2 med tillhörande SmartCover och BackCover, så jag är nöjd.

Min gamla iPad har frugan fått ta över, den har ett original iPad Cover/Stand (svart såklart), som jag tycker är suveränt (synd att det inte finns något anpassat till iPad 2).

Utmaningen jag har är att hitta något liknande som iPad original-fodralet, men det ska vara i rött enligt min fru.
Någon som sett något liknande?

Har kollat runt på lite siter men inte hittat något passande..

Bevaka tråden