Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iWork för iOS nu universellt

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har idag gjort Pages, Keynote och Numbers universella, så de fungerar på iPhone och iPod Touch också.

Apple - Press Info - Apple iWork Now Available For iPhone & iPod touch Users

På iTunes Store:
Pages
Keynote
Numbers

Nice!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-31 18:49

Men tyvärr blir det fortfarande på tok för många fel när man försöker öppna Office-dokument. Trist trist.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-05-31 22:37
Ursprungligen av acke:

Men tyvärr blir det fortfarande på tok för många fel när man försöker öppna Office-dokument. Trist trist.

Vad är det för fel och vad resulterar de i?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-05-31 23:05
Ursprungligen av Kasaen:

Vad är det för fel och vad resulterar de i?

Begränsad funktionalitet jämfört med Mac OS X-version och sedan den otillfredställande lösningen med typsnitt.

Ja man får nog se det som ett komplement till iWork på Macen, inte Office. Tyvärr.

Jag har lite svårt att se nyttan av iWork på en liten iPhone jämfört med på en iPad, men det är absolut trevligt att programmet är universellt, speciellt för de som kör programmen på en iPad.

Jag måste ha drömt...men har inte iWork för iOS funnits ett bra tag? Eller snackade dom bara om det på senaste keynoten? Var det bara en dröm också när jag såg en köra Keynote från en iPad för månader sedan?

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag måste ha drömt...men har inte iWork för iOS funnits ett bra tag? Eller snackade dom bara om det på senaste keynoten?

Till iPad, yep. Nu även anpassat till iPhone/iPod Touch.

Aha. Nå - det enda som kan vara användbart i en iPhone - på min planet - är Keynote. Coolare och smidigare föreläsningsverktyg får man ju leta efter :-D. Jag skulle kunna tänka mig att hålla en föreläsning bara för att göra en snygg precentation i Keynote och krana den trådlöst till en projektor (går det? WiFi?). Måste bara komma på vad det ska handla om :-D.

Ursprungligen av keptang:

Till iPad, yep. Nu även anpassat till iPhone/iPod Touch.

Man kan styra en Keynotepresentation på en iPhone med Keynote Remote på en annan iPhone - kanske inte världens mest användbara funktione, men visst...

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-05-31 23:40

Bara jag som tycker detta är sjukt fult:

Sjuk ful meny längst upp, ser förjävligt ut med det bruna, sen helt plötsligt kommer en knallblå knapp? Ser verkligen ut som någon relik från 90-talet

Ursprungligen av JesperA:

Bara jag som tycker detta är sjukt fult:

Sjuk ful meny längst upp, ser förjävligt ut med det bruna, sen helt plötsligt kommer en knallblå knapp? Ser verkligen ut som någon relik från 90-talet

Riktigt B!.

1
Bevaka tråden