Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ASUS presenterar Padfone

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-30 12:43
Ursprungligen av ;:

Säga vad man vill om Asus, men det här är ju GRYMT läckert!
Frågan är dock vad som sker om det ringer medans telefonen är dockad. Är det bara att dra ut den liksom?

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2011-06-06 20:02
Ursprungligen av PeeMaN:

Säga vad man vill om Asus, men det här är ju GRYMT läckert!
Frågan är dock vad som sker om det ringer medans telefonen är dockad. Är det bara att dra ut den liksom?

Blutooth HF. Om det dessutom är röststyrnng i HF:en så funkar ju telefoni och platta rätt oberoende av varandra... Rätt smutt grej, imho.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-06-06 21:03
Ursprungligen av tomcat:

Blutooth HF. Om det dessutom är röststyrnng i HF:en så funkar ju telefoni och platta rätt oberoende av varandra... Rätt smutt grej, imho.

Nej, plattan fungerar inte utan telefonen eftersom processor och all annan hårdvara finns i telefonen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-05-31 00:00
Ursprungligen av ;:

Tycker jag skulle vara nåt för Apple. Vad läckert att kunna docka sin iPhone till iPad, föra över bilder m m. Kanske blir svårt att få iPad så minimalt smal men idén är kanon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-31 00:18
Ursprungligen av ;:

Idén är inte alls dum! Synd bara att inte Apple hade satsat på den; nu lär den ju inte slå igenom...

Jag har för mig att apple har lämnat in patent som påminner MYCKET om detta. De har även lämnat in patent på imac liknande skal men med "tunn dator" som hjärna. nu är det ganska uppenbart? att det är ipad eller en flerkärnig iphone man avsåg.

Det är många år sen, en 3-5 år? jag såg dessa patentritningar. Om de har fått patenten godkännda vet jag inte. Det borde väl gå att hitta för den som orkar söka.

  • Medlem
  • 2011-05-31 05:31
Ursprungligen av ;:

Intressant lösning, men känns lite 90-tal...

Förstår inte riktigt poängen. Telefonen har man väl ändå en plats för? Och om någon annan vill använda paddan medan man själv ringer?

Tycker HP:s lösning där det man gjorde på telefonen går att fortsätta med på Touchpaden via trådlös överföring är mycket smidigare.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-31 07:28
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-01 23:39
Ursprungligen av ;:

Rätt coolt ändå. Men vet inte hur användbart och bra det är i längden?

Fungerar Surfplattan när telefonen är ute eller sitter vissa viktiga komponenter i telefonen som göra att man inte kan använda den?

Var sitter SIM-Kortet? Måste man ha två SIM-Kort? Är telefonen och surfplattan beroende av varandra? Kan man lämna plattan hemma och resa utan att man behöver surfplattan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-02 08:32
Ursprungligen av Jawhns:

Rätt coolt ändå. Men vet inte hur användbart och bra det är i längden?

Fungerar Surfplattan när telefonen är ute eller sitter vissa viktiga komponenter i telefonen som göra att man inte kan använda den?

Var sitter SIM-Kortet? Måste man ha två SIM-Kort? Är telefonen och surfplattan beroende av varandra? Kan man lämna plattan hemma och resa utan att man behöver surfplattan?

SIM-kortet sitter i telefonen och man behöver bara ett SIM-kort. För att ansluta plattan till nätet behöver man docka i telefonen.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-06-02 08:40
Citat:

Processor och all annan hårdvara finns i telefonen.

Alltså är plattan obrukbar utan telefonen. Mycket väsen för ingenting skulle jag säga.

Ursprungligen av MatsOlov:

Alltså är plattan obrukbar utan telefonen. Mycket väsen för ingenting skulle jag säga.

Det finns säkert som de själva poängterar, folk som behöver eller har nytta av en större skärm. Man får ju hoppas att den inte lanseras i prisläge av en padda... Den är ju i stort sett en touchskärm med anslutning för mobilen? om så är fallet borde ju priset kunna vara därefter.

jag kan se det en som en fotoramersättare för när man vill visa bilder från telefonen, ingen överföring och går på batteri så enkel att skicka runt. Skydda telefonen men ge små barn möjlighet att använda telefonens appar med ett större gränssnitt.. ja det finns nog en hel del områden. Om de bygger en råhårdvariant för tufft bruk och hög IP klassning så kan de ha en killer i portföljen. Visa dokument/ritningar på ett bygge etc...sjukvården, militärt bruk etc som komplement till att man har en Iphone en verklig mängdprodukt, rent av massor av varianter storlekar och skyddsnivåer... Det hade kunnat vara en intressant produkt som tillbehör till en iphone. Priset blir intressant att se och såklart batteritiden.

Jag kan inte franska så hugade får gärna översätta detta.

TRANSPHONE : TABLETTE TÉLÉPHONE MOBILE | SITE GEEK et HIGH-TECH NWE

Ursprungligen av cubeuser_vol2:

Jag kan inte franska så hugade får gärna översätta detta.

TRANSPHONE : TABLETTE TÉLÉPHONE MOBILE | SITE GEEK et HIGH-TECH NWE

Google Translate

1
Bevaka tråden