Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steve Jobs i gammal video om Web Objects

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan bara tacka den som hittade detta lilla guldkorn.

Steve Jobs 1996. På en Microsoftkonferens. | Macpro

Jag skulle vilja spara videon offiline men det gick inte.

Kolla i webbsidans kod efter URL:en till videon och kör i Terminalen:

curl -O --url URLTILLVIDEON

så sparas videon till hårddisken

Kan man inte bara klistra in URLen i fönstret för nerladdat i Safari? (kan ej testa sitter med iphone på tuben)

Ursprungligen av Zimmerman:

Kan man inte bara klistra in URLen i fönstret för nerladdat i Safari? (kan ej testa sitter med iphone på tuben)

Grymt! Det visste inte jag att man kunde göra. Sicken tidsbesparare.

URL i adressfältet, tryck alt-enter.

Shit! Ännu coolare :-). Tack för den.

Ursprungligen av Mutant:

URL i adressfältet, tryck alt-enter.

jo jag letade efter en större fil att ladda ner i aktivitet men det verkar inte finnas, vet någon vilken fil som skall laddas ner så är det enkelt. Ibland är det streamat och annat kladd

Om någon vet hur och kan testa hur man får ner det, jag vet inte adressen... så hojta till. Videon behöver bevaras. Som steve jobs sa till bländade MS utvecklare.. "makes sense?"

jag gjorde ett sista försök.. eureka! Det var så enkelt att filen inte ökade men gick att ladda ner som MP4.. detta är länken

http://media.ch9.ms/ch9/aada/a5726fdf-f40e-4d2b-807b-9ede016eaada/PDC1996keynotestevejobs_low_ch9.mp4

Nu kan jag hålla helg, det har irriterat mig lite att jag inte kunde få ner det:)

Trevlig helg

Testa att ersätta _low_ med _high_ i länken

Ursprungligen av suddgummi:

Testa att ersätta _low_ med _high_ i länken

tackar

Nya länken (715mb) alltså

http://media.ch9.ms/ch9/aada/a5726fdf-f40e-4d2b-807b-9ede016eaada/PDC1996keynotestevejobs_high_ch9.mp4

1
Bevaka tråden