Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nvidia lanserar QuadroFX 4000 för mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-01 11:26

Då kom äntligen nyheten om att Nvidia lanserar ett Quadro kort baserat på Fermi till Macen. Kortet kommer börjas säljas i Oktober i år. QuadroFX 4000 kommer vara ett singelslot kort med *2gb GDDR5 minne och kommer kosta betydligt mindre än dagens 4800 kort fast ändå vara bra mycket snabbare.

*"Pc" versionen har 2gb. Mac versionen bör ha samma.

Kortet kommer vara för folk som:

Redigerar på Premiere CS5 (mercury PE) Som bara fungerar med QuadroFX kort till 100%
Folk som sitter med 3d program. Maya t.ex. (Cuda) Olika renderare till olika 3d packet som har Cuda stöd.
Smoke för mac kommer fungera betydligt bättre.

Försökt hitta en officiell länk till det men inte hittat nån. Men uttalandet kom under Siggraph. Lär dyka upp snart.

Hej Kenneth,

Jag har en designer som sitter en del i aftereffects och maya. Vad rekommenderar du att man kör quadro eller "vanliga" geforce?

Tack,
Fredrik

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-26 13:19

Beror lite på. Maya kommer utnyttja kortet för att göra viewportsen mer "exakt", i stil med anti aliasing i spel, kantutjämning. Har man däremot en renderingsmotor som kan utnyttja cuda så kommer man få en skön boost. Hur mycket man vinner mellan att ha en quadro och den senaste gforce'n kan jag inte svara på. Allt handlar mer eller mindre om drivrutiner. Båda hanterar cuda men jag vet inte om de gör det på olika sätt.

Om det är arkitetoniska saker som meckas i 3d så skulle jag säga: Ja
Handlar det om balla 3d saker: Nej

AE tror jag inte man vinner så mycket mer, där är det ram och ram och åter ram som gäller.

Funderar på att uppgradera graffet i min Mac Pro till ett Quadro 4000, tänkte därför höra mig för här på 99 om det är någon som har erfarenhet av mac-versionen av Quadro 4000 i en Mac Pro med Windows 7?

1
Bevaka tråden