Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop CS 4 helt plötsligt på engelska

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-25 09:50

Hej!
Ett märkligt problem har uppstått på en kollegas dator. Han har CS4 Standard installerat på svenska. Har alltid haft CS-produkterna på svenska. Men nu helt plötsligt är Photoshop på engelska. De andra programmen är fortfaramde på svenska. Mycket märkligt. Han är inte typen som installerar och trixar med sin dator, så jag vet inte vad jag ska tro. Är det någon som har en teori om vad som hänt och hur detta går att lösa (utan att installera om alla programmen).

Kan du ha en engelsk version av Photoshop CS4 (t.ex. Photoshop CS4 Demo?) liggande på hårddisken innan du installerade den svenska versionen?

Vad jag vet har Adobe inte stöd för flera språk i sina program (är osäker på om det gäller även för Lightroom som är ett rent Cocoa program).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-25 10:45
Ursprungligen av The Real Viking:

Kan du ha en engelsk version av Photoshop CS4 (t.ex. Photoshop CS4 Demo?) liggande på hårddisken innan du installerade den svenska versionen?

Vad jag vet har Adobe inte stöd för flera språk i sina program (är osäker på om det gäller även för Lightroom som är ett rent Cocoa program).

Nä, det är jag ganska säker på att det aldrig funnits. Det ligger inga andra Adobe-program där nu i alla fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-25 10:46

Richard, hur återställer jag den till svenska då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-25 10:48
Ursprungligen av sputnik:

Richard, hur återställer jag den till svenska då?

Testa installera om det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-25 14:35
Ursprungligen av 20hz:

Testa installera om det.

Hade hoppats på att slippa det, men det var kanske för mycket begärt. Frågan är vad som hänt, och hur man undviker det i framtiden.

Om Photoshop saknar lokaliseringsfilerna återgår det till US English.

Dess placering i CS5 är

/Applications/Adobe Photoshop CS5/Locales/sv_SE/Support Files/tw10428.dat

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-25 15:16

Kollade du om /Applications/Adobe Photoshop CS5/Locales/sv_SE/Support Files/tw10428.dat fanns på sin plats?

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-05-25 15:23

Om det finns en timemachinekopia går det att återställa filen om den inte finns på plats.

Kolla inställningarna också. Jag har faktiskt två licenser, så jag kör både engelska och svenska i ett och samma program.

Kan också tillägga att om språkfilen skulle vara skadad och han har licens för svenska, så är det bara att avaktivera nuvarande Photoshop, ladda ner den svenska demon, och skriva in licenskoden igen och aktivera den nya.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-30 09:35
Ursprungligen av CyberPet:

Kan också tillägga att om språkfilen skulle vara skadad och han har licens för svenska, så är det bara att avaktivera nuvarande Photoshop, ladda ner den svenska demon, och skriva in licenskoden igen och aktivera den nya.

Tack för tipsen, jag ska kolla på detta när jag kommer åt hans dator.

1
Bevaka tråden