Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

autoöppna senast använda flikar i Safari?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena

Jag undrar om det går att ställa in så att vid start av Safari så öppnas automatiskt de flikar man hade öppna vid senaste "stängningen" av Safari? Jag tror det finns i Firefox eller IE om jag inte minns fel.

Det skulle vara rätt skönt och effektivt att ha så då man slipper leta upp alla de där bra sidorna man använde senast bland sina bokmärken(som är i oordning såklart)

Mvh

Henrik Mattsson

Jag använder Glims for Safari | www.MacHangout.com nästan enbart för att den sparar de tabbar som var öppna vid avslut.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-05-24 21:10

I Safari finns funktionen att öppna alla flikar från den senaste sessionen. Historik --> Öppna alla fönster från senaste sessionen igen

Ursprungligen av joakimo:

I Safari finns funktionen att öppna alla flikar från den senaste sessionen. Historik --> Öppna alla fönster från senaste sessionen igen

Joo, fast inte automatiskt va?

Ursprungligen av suddgummi:

Joo, fast inte automatiskt va?

Jo det gör den.

Ursprungligen av acidflash:

Jo det gör den.

Jag tolkade det som om TS ville öppna fönstret med de tabbar som var öppna när han stängde ner Safari. Inte gå via "Historik/Öppna alla fönster från senaste sessionen igen". Menar du att man kan ställa in Safari till att automatiskt öppna sig i samma utförande som den hade vid nedstängandet utan extensions?

Perfekt, nu funkar det som jag vill!

Tack!
Mvh
Henrik Mattsson

Verkar alltså som att Safari har funktionen inbyggd, aja man lär så länge man lever. Dock har Glims säker andra finesser.

Allt frid o fröjd!

/Henrik Mattsson

Stämmer det var så jag menade, utan att gå via historik,(iofs, så visste jag ju inte om att funktionen fanns under historik från början).

och hur stänger jag av den funktionen då?
Så fort jag stänger och öppnar safari öppnas de sista siterna som jag varit på.

(Jag hittade hur jag gjorde det själv. Den finns under inställningar-allmänt finns en ruta som heter"Återställ fönster när program avslutas och öppnas igen". Den är dock generell och gäller för alla program inte bara safari.)

Senast redigerat 2011-07-24 00:20
1
Bevaka tråden