Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera Apple-ID på samma maskin? Erfarenheter, råd eller tips önskas!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-05-23 11:03

Efter att ha blivit tillfrågad om det är OK att flera personer använder sina Apple-ID på samma maskin (iPhone, IPad) blev jag fundersam. Tydligen är det möjligt - men är det bra?
Ser många argument mot detta, men samtidigt är det väl logiskt...

Så vad tycker ni? Hellre praktik än teori

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-05-23 14:54

Fördelen är att man betalar en gång, även om både jag och sambon använder samma app. Har rätt stor betydelse vid dyra appar som navigation t ex.
Någon direkt nackdel kommer jag inte på.... förutom möjligen Find My iPhone och jag skulle befinna mej på en annan plats än vad jag har sagt

  • Medlem
  • 2011-05-23 15:14

Tänkte mest på om man måste återställa - eller om en app kraschar och behöver uppdateras...
Tydligen vanligt att barnen installerar spel etc som föräldrarna kanske inte vill ha i jobbmobilen...

Ursprungligen av lime:

Tänkte mest på om man måste återställa - eller om en app kraschar och behöver uppdateras...
Tydligen vanligt att barnen installerar spel etc som föräldrarna kanske inte vill ha i jobbmobilen...

Inga problem, det blir som egna enheter i iTunes.

Välj bort apparna som man inte vill ha på respektive enhet osv, funkar galant.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-05-23 15:22
Ursprungligen av lime:

Tänkte mest på om man måste återställa - eller om en app kraschar och behöver uppdateras...
Tydligen vanligt att barnen installerar spel etc som föräldrarna kanske inte vill ha i jobbmobilen...

Det kan ju vara en fördel också att man som förälder ser vilka appar barnen laddar ner, inte lika enkelt om de har egna ID.

1
Bevaka tråden