Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine seg och misslyckas ibland

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Time Capsule trådad till nätverket med avsikt att backa upp servern som kör 10.6.7 server. Backupen går igång men kan inte fullfölja. Servern når inte TimeCapsule via trådlöst nätverk det är för stora avstånd.
Provat att köra backup på min MBP och det fungerar ibland men är segt som sirap, 10 MB tar flera minuter.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-05-23 10:49

Jag blir osäker på hur ditt nätverk är konstruerat. Du säger att TC:n är trådad, men att servern har en trådlös förbindelse till den?

Finns det tidigare gamla säkerhetskopior på din TC? Är installationen på servern någorlunda ren, och vad mer körs på den? Hur fungerar det trådlösa nätverket i övrigt? (Hur många användare, hur mycket trafik, störningar med mera.)

Första testet jag skulle göra vore att se till att det finns en trådad anslutning mellan TC:n och servern, och om det förbättrar saken.

Anslutningen mellan TC och server är endast trådat, vitsen är just att ha TCn i en helt annan byggnad.
TC:n är helt ny, köpt för ändamålet. Servern kör Retrospect.
Både TC:n och servern är kopplade till var sin switch i samma nätverk.

1
Bevaka tråden