Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anonym domänregistrering?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Vill göra en ny hemsida, eftersom WordPress är lite tråkigt nu. Och tänker göra ett forum istället. Wordpress erbjuder 8$ extra för en anonym registrering så att min info kan inte användas 24/7. Om jag vill nu, köpa en .se domän eller annat hyr gör jag det anonymt? Kan gärna betala det lilla extrat för det.

Jag vill göra det anonymt eftersom annars vill inte mina föräldrar betala

Kolla upp DomainsByProxy.

Jag registrerar domäner på loopia..

har testat flera "Whois" och du kommer inte fram till vem jag är eller var jag bor på den informationen!

testa själv på en av mina domäner: rosenstam.se

vad menar du med att "informationen inte kan användas 24/7"?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-05-20 06:26
Ursprungligen av rosen888:

Jag registrerar domäner på loopia..

har testat flera "Whois" och du kommer inte fram till vem jag är eller var jag bor på den informationen!

testa själv på en av mina domäner: rosenstam.se

vad menar du med att "informationen inte kan användas 24/7"?

Vad du heter ser jag klart och tydligt på http://www.iis.se när jag söker där. Det finns bara två i Sverige med det namnet, och med åldern och orten du angivit här så är det bara en av dom som passar in.

  • Oregistrerad
  • 2011-05-20 09:56
Ursprungligen av Mija:

Vad du heter ser jag klart och tydligt på .SE när jag söker där. Det finns bara två i Sverige med det namnet, och med åldern och orten du angivit här så är det bara en av dom som passar in.

Det går alldeles utmärkt att gömma den informationen för IIS. (dvs not shown)

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-05-20 10:03
Ursprungligen av studiox:

Det går alldeles utmärkt att gömma den informationen för IIS. (dvs not shown)

Men det är inte gjort i det här fallet.

  • Oregistrerad
  • 2011-05-20 11:30
Ursprungligen av Mija:

Men det är inte gjort i det här fallet.

Nej men vad har det med MichaelMolavi's fråga att göra???

PRQ erbjuder anonym domänregistrering (det är mao dom som står som ägare för domänen), dock verkar det som att dom inte erbjuder .se-domäner längre.

Fast med tanke på att en .se-domän kostar 99kr/år på Loopia så är det enklare att be dina föräldrar betala något annat för en hundring, och betala domänen själv.

Som studiox mycket riktigt påpekar i inlägg #7, så har det bildats ett sidospår som inte har någon som helst nytta för frågeställaren.

Jag har nu raderat några OT-inlägg.

Det räcker med inlägg #3-6. Vi behöver inte gå längre på det spåret.

Hjälp frågeställaren med frågan, eller låt bli att skriva i tråden, är mitt något bryska budskap.

/Mod

Räcker det inte med ett svar på en tråd?

http://www.99.se/webhotell-hosting/287205-anonym-domanregistrering.html#post1994778

Vad tillför resten? Bara massa spekulationer?

Om ni har synpunkter på modereringen, ta det inte i tråden! Det tillför inget i tråden och blir bara mer offtopic. Om ni har något att säga angående moderering så hör det hemma i ett PM.

Två inlägg raderade.

/Mod

Hitta det! Typ servage.com tror jag det hette, men jag har det i mina bokmärken. De erbjöd anonym registrering. Ska kolla lite mer om hur det funkar. Tack

Får man vara nyfiken och fråga varför dina föräldrar vill att det ska vara anonymt?

Har frågat själv, men jag vet inte varför det är så viktigt för dem.

Ursprungligen av MichaelMolavi:

Har frågat själv, men jag vet inte varför det är så viktigt för dem.

Antagligen för att du är 12 år och de är rädda om dig.

Ursprungligen av Capeman:

Antagligen för att du är 12 år och de är rädda om dig.

... Du har nog rätt där, men det är ju inte min information, jag kan ju inte betala med Mastercard för en domän.

Får dra tillbaka mitt förlag efter att Mija tillrättavisade mig!

Man lär sig något nytt varje dag helt enkelt!

Och sidan jag hittade var servage.net

1
Bevaka tråden