Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklambanners täcker rullistor

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-19 15:05

Har länge haft problem med Safari att diverse reklambanners täcker delar av websidan som visas. Detta gäller framförallt hotmail så jag misstänkte att det endast gällde denna sida till jag märkte av samma sak här på 99.

Problemet är att reklamen täcker rullistor etc som inte kommer fram förrän man tryckt på dem. Ett exempel var här på 99 när jag skulle radera ett par bevakade trådar. Jag markerade de trådar som skulle raderas och tryckte på rulllistan "Valda diskussioner" för att radera dessa, till min förvåning så täcks rullistan av reklamen längst ner på sidan (Canon).

Jag testade att trycka CMD - och CMD + för att zooma in/ut men det resulterar ju i att allt inkl. reklam zoomas och därmed görs ingen skillnad. Hur löser jag detta?

Man försöker få utvecklarna på sajten att fixa så att reklamen ligger i nivån under popup-menyerna.

Eller så använder man något litet tilläggsprogram i sin webbläsare ("sådana-program-som-inte-ska-nämnas-på-en-sajt-som-tjänar-pengar-på-reklambanners").

Senast redigerat 2011-05-19 15:51
  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-19 15:44
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Men försöker få utvecklarna på sajten att fixa så att reklamen ligger i nivån under popup-menyerna.

Jaha, jag som trodde att felet eventuellt låg i Safari eller att det kanske fanns inställningar till det. Men då vet jag det! Lite synd dock att det är som du nämner för då förstör det användandet av hemsidan eftersom man inte kommer åt reglage som man ska..

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Eller så använder man något litet tilläggsprogram i sin webbläsare ("sådana-program-som-inte-ska-nämnas-på-en-sajt-som-tjänar-pengar-på-reklambanners").

No questions asked!

Ursprungligen av iPilot:

No questions asked!

Clicktoflash.com gör att flash materialet försvinner, vill du trots allt ha tillbaka flash materialet så är det bara och klicka, du kommer se

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-05-20 15:18
Ursprungligen av wilhelmsson:

Clicktoflash.com gör att flash materialet försvinner, vill du trots allt ha tillbaka flash materialet så är det bara och klicka, du kommer se

Nu ska vi ju inte diskutera sådana program här. Men jag testade i ett rent vetenskapligt syfte. Clicktoflash 1.5.4 tillsammans med Safari 5.0.5 löser inte problemet.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-05-19 17:12

Jag störs också av det. Är det något som kommit till nyligen? Har inte upplevt det tidigare.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-19 17:19
Ursprungligen av Kasaen:

Jag störs också av det. Är det något som kommit till nyligen? Har inte upplevt det tidigare.

För mig har det alltid förekommit på andra sidor än 99 men det va inte förrän nyligen jag uppmärksamma det även här.

Det var inte Clicktoflash jag menade.

Ursprungligen av jesper ohlsson:

det var inte clicktoflash jag menade.

http://www.youtube.com/watch?v=ePKwFlDzv30

1
Bevaka tråden