Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bör jag uppgradera till Office 2011?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Vi vet att Apple kommer ut med nya macar på några månader.Förra veckan köpte jag nya iMac Intel 10.6.7 21.5 tum. Nästa vecka kommer förmodligen en sista uppgradering till 10.6.8 och om några månader kommer Lejon.

Varför jag frågar är den att jag har nu Office 2004 som jag inte installerat på min nya iMac. Skall jag, borde jag, måste jag köpa upp mig till Office 2011.

Tacksam för råd.

Flyttade tråden från köpesannonserna, där den verkligen inte hörde hemma. Ändrade också rubriken. Tänk på hur ni skriver era rubriker! Den förra, "Köptips", sade ingenting om innehållet i tråden.

/Mod

Jag har för mig att Rosetta inte kommer att fungera längre iom Lion. Office 2004 kräver Rosetta för att fungera på en Intelmac. Så, ja, du "måste" nog köpa Office 2011.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-19 20:04
Ursprungligen av M. Sundbom:

Jag har för mig att Rosetta inte kommer att fungera längre iom Lion. Office 2004 kräver Rosetta för att fungera på en Intelmac. Så, ja, du "måste" nog köpa Office 2011.

Blir inte det minsta förvånad, helt i linje med Apple "utpressningsförsäljning" skulle jag vilja påstå...

Kommentarer kring modereringar ska aldrig skrivas inne i trådarna. Antingen tar ni det via PM, eller så rapporterar ni inlägget. Jag har nu raderat två offtopic-inlägg, och redigerat lite i ett inlägg.

Och apropå modereringskommentarerna:
- Tråden låg i helt fel forumdel.
- Tråden hade en väldigt dålig rubrik, som inte sade ett skvatt om vad frågan faktiskt gäller.
- Så det är absolut inget konstigt med den moderering som Capeman gjorde

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-19 20:01

Jag tycker du ska vänta. Samma fel från Entourage finns fortfarande kvar i Outlook, som medför att e-post till vissa Qmailservar inte kommer fram samt att mottagaren är/blir omedveten om posten man missat.

Detta är ett felärende sedan 2008 (som det var jag som upptäckte och anmälde) - som nu Microsoft lovat åtgärda ( det pågår ett nytt felärende).

Det är värdelöst med ett e-postprogram som beter sig på det sättet, därför tyckere jag du ska vänta.

Problemet är omnämnt som "Bare if" och innebär att default-ställda Qmail-servar (hos webhotel som använder dessa) inte tar emot e-posten. För avsändaren tar det 4 timmar minst innan man får ett felmeddelande. Outlook - som annars är så bra - är helt värdelöst med detta fel...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-05-20 17:33

2Lacy, officepaketet består inte bara av Outlook. De viktigaste programmen i officepaketet är nog Word och Excel. Jag har Office 2011 men använder inte Outlook (eller PowerPoint för den delen). Funkar alldeles utmärkt med Apple Mail och iCal.

Puttefnask, köp upp dig till 2011. Det är det värt.

1
Bevaka tråden