Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grymt ställ för smartphones

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-17 16:21
Ursprungligen av ;:

Rätt länk bör nog vara: The Oona: Whatever You Need It To Be by Sam Gordon — Kickstarter

Lite intressant produkt, får nog snygga till den lite bara.

Ursprungligen av keptang:

Lite intressant produkt, får nog snygga till den lite bara.

Snygga till den? Hur?

Personligen gillar jag den. Enkel, inget plastigt skit, men sugpropp är ju lite-70-tal...

Fotot bakpå sätet på planet (?) fungerar ju bara om sätet är slätt, men de flesta sätena är antingen ojämna i ytan eller repiga, så jag tvivlar på att den fungerar.

Kul med folk som tänker lite själv men jag klarar mej utan.

Ursprungligen av LCR:

Snygga till den? Hur?

Smaken är som baken.

Sugpropp!? ALLA sugproppar lossnar ju - alltid - förr eller senare (förr om dom dessutom utsätts för UV-ljus). Jag skulle aldrig hänga något värdefullare än en handduk eller en Wunderbaum på en sugpropp. :-D. No way. Detta är bland det mest korkade - eller oerfarna/naiva - jag sett på länge.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-17 18:14
Ursprungligen av ;:

Skeptisk till sugproppar som konstruktion, de är tyvärr inte 100% tillförlitliga...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-19 14:52
Ursprungligen av marf:

Hur dum i huvudet kan man bli? )

Förstår inte varför så många ratar idén om sugpropp. Visserligen finns varianter av dem som inte alls är tillförlitliga men likväl finns sånna som knappt går att rubba. T.ex. har jag en GPS-hållare som har just sugpropp, skillnaden är att den har en liten spak som man trycker ner som suger ut luften i proppen så att den blir mer eller mindre orubblig! Notera att denna sitter i en vibrerande bil i fler timmar och visar inga tendenser till att släppa.

Jag tycker idén med sugpropp är innovativ då den kan fästas på många olika material utan att lämna spår efter sig. Jag anser att fördelarna med det väger över nackdelarna även om projektet har båda delar. Visserligen finns här rum för förbättring men jag tycker inte att man för den delen ska säga att den är värdelös och kalla idéskaparen och eventuella konsumenter för det du gör ovan..

Den kommer att lossna.

Ursprungligen av iPilot:

T.ex. har jag en GPS-hållare som har just sugpropp, skillnaden är att den har en liten spak som man trycker ner som suger ut luften i proppen så att den blir mer eller mindre orubblig! Notera att denna sitter i en vibrerande bil i fler timmar och visar inga tendenser till att släppa.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-19 15:12
Ursprungligen av Zimmerman:

Den kommer att lossna.

Gamle Murphy sa en gång samma sak som du Zimmerman; "Anything that can go wrong will go wrong, the question is only when."
Förvisso kan man tänka så om mycket och därmed sitta och vänta på att Iran ska släppa en atombomb över USA men kan man verkligen leva efter det?

Givetvis kan den lossna, likväl som man kan krocka med bilen då den fortfarande sitter fast på rutan och inte har lossnat. Allt är möjligt och jag förstår därmed inte riktigt vart du ville komma med din kommentar..

Som jag skrev tidigare: UV bryter ner sugproppen. Den kommer att lossna - snart. Det är mycket stor sannolikhet - det är ett faktum vid jämförelse av krockmöjlighet...men egentligen ej jämförbara händelser. Man sätter aldrig upp viktiga saker "permanent" med sugproppar - trots att tekniken finslipats i 50 år. Man sätter upp handukskrokar ("permanent") etc med sugproppar. Att inte alla visste detta är ett mysterium för mig. Måste man leva +50 år (erfarenhet) för att ha förstå detta? Att man t.ex. kan få en istapp i skallen en januarikväll har inget med saken att göra. Inte blixt i häcken heller.
Det handlar om värmeskiftning, fysiska lagar, UV-ljus, molekylärt sönderfall, kalkylering, materialstrukturer, vakumflex, vattenmolekyler i luft, densitet, etc, etc...helt enkelt vanlig gammal hederlig vetenskap och förnuft m.a.o.

Ursprungligen av iPilot:

Gamle Murphy sa en gång samma sak som du Zimmerman; "Anything that can go wrong will go wrong, the question is only when."
Förvisso kan man tänka så om mycket och därmed sitta och vänta på att Iran ska släppa en atombomb över USA men kan man verkligen leva efter det?

Givetvis kan den lossna, likväl som man kan krocka med bilen då den fortfarande sitter fast på rutan och inte har lossnat. Allt är möjligt och jag förstår därmed inte riktigt vart du ville komma med din kommentar..

Ursprungligen av Zimmerman:

Som jag skrev tidigare: UV bryter ner sugproppen. Den kommer att lossna - snart. Det är mycket stor sannolikhet - det är ett faktum vid jämförelse av krockmöjlighet...men egentligen ej jämförbara händelser. Man sätter aldrig upp viktiga saker "permanent" med sugproppar - trots att tekniken finslipats i 50 år. Man sätter upp handukskrokar ("permanent") etc med sugproppar. Att inte alla visste detta är ett mysterium för mig. Måste man leva +50 år (erfarenhet) för att ha förstå detta? Att man t.ex. kan få en istapp i skallen en januarikväll har inget med saken att göra. Inte blixt i häcken heller.
Det handlar om värmeskiftning, fysiska lagar, UV-ljus, molekylärt sönderfall, kalkylering, materialstrukturer, vakumflex, vattenmolekyler i luft, densitet, etc, etc...helt enkelt vanlig gammal hederlig vetenskap och förnuft m.a.o.

Så som de marknadsför produkten så verkar det inte vara något som man fäster sin telefon i permanent.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-19 18:51

Fast Zimmerman, nu har vi ju ett litet krux här. Glas blockerar UV ljus, som enligt dig är huvudanledningen till sönderfallet. Med andra ord kan du ha din GPS monterad på vindrutan i år och dar med bara minimal skada på sugkoppen från solens strålar. Av samma anledning har Peemans tvålgrej suttit kvar i flera år utan att nåt händer.

Den här prylen lär nog hålla tillräckligt länge för att man ska hinna tröttna på iPhonen långt innan sugkoppen ger upp...

Edit: däremot bär det emot att behöva punga ut $50 för en bit aluminium och några gummigrejer. Överpris någon?

Glas blockerar en del av UV-strålningen. Lägg vad som helst i hatthyllan - mjukisdjur, en tidning, en keps - och kolla in den efter ett år.

Nå - skitsamma - alla som tror på sugkoppar kan ju köra med det och hänga upp t.ex. sin iPhone med hjälp av en - t.o.m. i en vinkel som hyllar gravitationen :-D. Ge gärnet. Glöm allt jag skrivit.

Ursprungligen av shandar:

Fast Zimmerman, nu har vi ju ett litet krux här. Glas blockerar UV ljus, som enligt dig är huvudanledningen till sönderfallet. Med andra ord kan du ha din GPS monterad på vindrutan i år och dar med bara minimal skada på sugkoppen från solens strålar. Av samma anledning har Peemans tvålgrej suttit kvar i flera år utan att nåt händer.

Den här prylen lär nog hålla tillräckligt länge för att man ska hinna tröttna på iPhonen långt innan sugkoppen ger upp....

Ursprungligen av Zimmerman:

Glas blockerar en del av UV-strålningen. Lägg vad som helst i hatthyllan - mjukisdjur, en tidning, en keps - och kolla in den efter ett år.

Nå - skitsamma - alla som tror på sugkoppar kan ju köra med det och hänga upp t.ex. sin iPhone med hjälp av en - t.o.m. i en vinkel som hyllar gravitationen :-D. Ge gärnet. Glöm allt jag skrivit.

Standard Self-Powered Twelve Pad Adjustable Crossarm Lifters - Capacity: 16000 lbs (7257 kg)

Den här sugkoppen verkar klara lite över 7 ton.
Hur UV-ljuset påverkar den har jag ingen aning om.
Det verkar även svårt att montera sin iphone på den.

Temporär lösning. Du missade mina "permanent" trots att jag upprepade ordet många gånger.

Ursprungligen av mendezzz:

Standard Self-Powered Twelve Pad Adjustable Crossarm Lifters - Capacity: 16000 lbs (7257 kg)

Den här sugkoppen verkar klara lite över 7 ton.
Hur UV-ljuset påverkar den har jag ingen aning om.
Det verkar även svårt att montera sin iphone på den.

Ursprungligen av Zimmerman:

Temporär lösning. Du missade mina "permanent" trots att jag upprepade ordet många gånger.

Du missade att både jag och en annan skribent reflekterade i att du verkar ha missat syftet med produkten och tror att den är gjord för permanent lösning.

Ursprungligen av mendezzz:

Du missade att både jag och en annan skribent reflekterade i att du verkar ha missat syftet med produkten och tror att den är gjord för permanent lösning.

Jag får nog hålla med Zimmerman vad gäller säkerheten i en sugkopp. Har en hållare, Tomtom original som jag monterat med sugkopp på vågrätt plan med medföljande plåtbricka, för att sugfästet skall fungera. När det blir varmt i bilen - så lossnar den ibland - inte ofta, men dock.
Då sitter kanske inte iPhonen ens i hållaren, utan bara dess egen tyngd. Skulle detta hända när den sitter på vindrutan med telefonen i - inte roligt att tänka sig. Så permanent eller inte - om/när den lossnar, är det verkligen "permanent".

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-17 23:28
Ursprungligen av ;:

Hemska tanke att sätta sin iPhone som bilden där den hänger på undersidan av ett köksskåp.
Nej sugpropp går direkt bort för min 7 tusenkronors telefon!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-17 23:55
Ursprungligen av ;:

Bara det att det går att fästa den i ett vanligt kamerastativ räcker för mig, ska inköpas.

Ursprungligen av ;:

Jag säger mig inte vara allvetande. Men jag har några sugproppar som håller en tvålgrej i badrummet. Har suttit fast i fyra år på samma ställe nu... När ska de släppa?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-19 15:52

@Zimmerman:
Jag håller delvis med dig. Jag tvivlar dock på att någon haft en tanke på att sätta upp sin telefon på kylskåpet "permanent" som du nämner. Tanken är väl bara att man ska kunna sätta upp den på stolsryggen framför sig på tåget då man kollar på film eller kanske tillfälligt på kylskåpet då man ska laga mat och kollar på ett recept. Söker man permanenta lösningar så är givetvis inte detta som får ens båt att flyta..

Min tanke var endast att belysa att man inte behöver kalla en idé eller individer för "korkade" och "puckade" bara för att produkten inte passar ens personliga behov.

Ursprungligen av ;:

Sälj konceptet till joby. De gör smarta grejer.
GorillaMobile for iPhone 4 Sleek protection and hands-free positioning to get the most out of the iPhone 4 camera

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-24 09:45
Ursprungligen av ;:

här är smarta grejen

Studio Neat — Welcome

Ursprungligen av jannep:

här är smarta grejen

Studio Neat — Welcome

Hur monterar man den på ett kylskåp/ en vindruta?

Visst var den ok, men inte alls likadan produkt..

Två inlägg raderade. Privata diskussioner, och diskussioner utanför ämnesområdet, tas med fördel via PM.

/Mod

Har sådana där "supersugproppar" med spak som suger ut luften + plus högblankt kakel + normala handdukar (ej badlakan) = propparna/krokarna ramlar ner minst en gång om året.

Så får nog hålla med Zimmerman där en aning, UV-ljus eller ej.

1
Bevaka tråden