Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera program i Mac App Store

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur gör man det?

Går jag in under "Updates" står det att allt är uppdaterat. Går jag in under "Purchases" finns alla apps listade som är köpta/nedladdade med mitt konto. Två har update-knappar (xcode och twitter). Klickar jag på Update ploppar en ruta upp där det står att jag ska logga in med det konto som jag köpte programmen med...! Jag är ju det Annars skulle de ju inte synas i min lista?

Är jag korkad eller är det ett (o)känt fel?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-05-17 13:33

Har haft samma fel, det är App Store som är lite korkat verkar det som =/

Någon lösning? Vill ju gärna kunna uppdatera programmen utan att behöva köpa dom igen...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-05-17 15:14
Ursprungligen av Linuus:

Någon lösning? Vill ju gärna kunna uppdatera programmen utan att behöva köpa dom igen...

har för mig (inte säker) att om man "köper" dem en gång till så skall den känna av det och säga att man redan äger programmet, som i iTunes store.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-05-17 15:15

Jag misstänker att "logga in" bara är fel ordval. Egentligen handlar det nog om att bara ange lösenord för att få installera, på samma sätt som i iOS App Store.

Det är bara att ange ditt lösenord. Du kommer inte att behöva betala en gång till.

Ursprungligen av Drakfot:

har för mig (inte säker) att om man "köper" dem en gång till så skall den känna av det och säga att man redan äger programmet, som i iTunes store.

Men om jag går in på t.ex. xcode står det bara "Installed" och jag kan således inte "köpa" den igen.

Ursprungligen av Vassius:

Jag misstänker att "logga in" bara är fel ordval. Egentligen handlar det nog om att bara ange lösenord för att få installera, på samma sätt som i iOS App Store.

Det är bara att ange ditt lösenord. Du kommer inte att behöva betala en gång till.

Tyvärr får jag inte upp någon inloggningsruta. Såhär ser det ut:
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Jag är ju inloggad på rätt Apple-konto (annars skulle jag ju inte se dom i listan "Purchased"). Jag har bara ett konto på datorn också.

1
Bevaka tråden