Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att Installera InDesign CS3!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-16 22:24

Jag har InDesign CS1 i datorn. När jag skulle installera Indesign CS3 får jag upp meddelandet: "Det går inte att installera Indesign CS3. Det är i konflikt med: Indesign CS3" (!)
Är det någon som förstår? Syftar meddelandet på det befintliga Indesign CS1? Jag vågade inte slänga mitt CS1 för installationsskivan till det är skadad. Om det sen ändå inte skulle gå att installera CS3, så har jag ingen InDesign alls...

P.S. Jag har ständig backup med Time Machine. Betyder det att jag, om jag slänger CS1, kan backa tillbaks till t.ex. dagen innan i Time Machine och att programmet då finns där?

Gamla versioner skall kunna ligga kvar parallellt utan problem.

Vad kör du för maskin, systemversion osv? Är CS3-skivan en fullversion eller uppgradering?

Vad händer om du skapar en ny användare och försöker installera därifrån?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-17 21:21

Ja, det trodde jag också. Jag kör en iMac Intel Core 2 Duo och Snöleoparden. Skivan är en fullversion från jobbet. På vilket sätt skulle det bli annorlunda med en ny användare, menar du?

Ursprungligen av moromou:

[...] På vilket sätt skulle det bli annorlunda med en ny användare, menar du?

Konstiga inställningsfiler, tradiga typsnitt och annat mög man samlat på sig under det ordinarie användarkontot kan ställa till det på ett eller annat sätt.

Har du installerat någon version av CS3 tidigare? Beta, trial etc?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-17 21:16

Nej, aldrig.

  • Medlem
  • 2011-05-21 14:03

Det finns skript att ladda hem från Adobe som "djuprensar" datorn på CS-installationer. Testa en sådan först.

1
Bevaka tråden