Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99 har blivit långsamt!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2011-05-16 17:13

Har väldiga problem med att 99.se har inskaffat sig väldigt långa laddningstider. Toppen på sidan inkl. 99mac-loggan laddas snabbt, sedan tar resten av sidan 20-60s, vilket jag anser är nästan helt osurfbart.
Jag har provat flera datorer och enheter på flera olika nätverk med samma resultat. Andra sidor och forum laddas snabbt.
Någon mer?

P.S.. Om det är relevant så bor jag i västra götaland.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-05-16 17:29

Vad har du för uppkoppling?
Sidorna laddar på 0,5-2 sekunder för mig både hemma och på jobbet.

Vilken webbläsare?
Vilket OS?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-16 18:30

Samma här, laddas snabbt både på jobbet och hemma. Vilket inkluderar både Sverige och utomlands.

Det har nog med reklamen/banners att göra.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-16 21:58
Ursprungligen av keptang:

Det har nog med reklamen/banners att göra.

Jag gissar också på det, långsamma externa rop är ofta problem.

Tailsweep verkar inte jättesnabbt t.ex.

http://tools.pingdom.com/fpt/?url=www.99.se/&id=4657987

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2011-05-16 19:01

Har 8mbit. Eftersom internet fungerar väldigt bra i övrigt tror jag inte att det beror på hastigheten!
Jag kör för närvarande windows, både trådlöst och lokalt och ios (iPad).
Webbläsare: Chrome, ie och ff. respektive safari på mr iPad.

Banners.. Mja, med tanke på att jag inte har några problem med banners på andra sidor är jag tveksam! Kan utan problem streama 1080p på youtube!
=\

Tack för svar dock!

Är du inloggad på forumet när detta sker?

Är det någon skillnad i hastigheten om du är inloggad eller ej?

  • Medlem
  • 2011-05-16 21:52

Jag upplever också sporadiska problem med hastigheten på just 99.se. Det går så sakta att jag faktiskt har övervägt att starta om min router (innan jag kommit på att jag förstås ska testa med andra sidor).

Jag upplever samma när jag kör hemma, att 99.se kommer olidligt sakta efter titelraden, som kommer direkt.
Det droppar några tiotal byte åt gången tills sidan plötsligt sitter där.
På jobbet går det snabbt som vanligt.
Kör jag VPN till jobbet och 99.se den vägen går det också snabbt som vanligt.
Hemma är ett telia företagsADSL.
Det har varit så några dagar.
Något med reklamen?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-05-16 23:34

Upplever också att det går långsamt ibland. Kör Chrome på mac med adblock. Upplever samma sak som de övriga.

Upplever det också dagligen, för mig är det alltid att den väntar på "annonsavdelningen.se".. Skrev en tråd om det här förra veckan: http://www.99.se/feedback/287008-annonser-med-trasiga-lankar.html

Tar fortfarande 30sek+ att ladda en sida (dvs när ett annons-anrop får timeout), väldigt irriterande..

EDIT: Verkar nästan som att det beror på internetleverantör, då vissa har problemet och vissa inte. Kan det vara någon "svartlistad" annonssite som är blockerad hos vissa leverantörer eller så? Sitter själv på Telia-uppkoppling (adsl).

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-05-17 07:36
Ursprungligen av Kermit:

Upplever det också dagligen, för mig är det alltid att den väntar på "annonsavdelningen.se".. Skrev en tråd om det här förra veckan: http://www.99.se/feedback/287008-annonser-med-trasiga-lankar.html

Tar fortfarande 30sek+ att ladda en sida (dvs när ett annons-anrop får timeout), väldigt irriterande..

EDIT: Verkar nästan som att det beror på internetleverantör, då vissa har problemet och vissa inte. Kan det vara någon "svartlistad" annonssite som är blockerad hos vissa leverantörer eller så? Sitter själv på Telia-uppkoppling (adsl).

Det kan nog stämma. Det gick långsamt för mig när jag var ute på hotellets uppkoppling, men nu när jag kör hemma går det som vanligt.

Blir det bättre om ni kör ClickToFlash?

Ursprungligen av johan_tanying:

Blir det bättre om ni kör ClickToFlash?

Tänkte föreslå detsamma. Innan jag installerade det så gjorde vissa annonser 99.se helt oanvändbart. CPU-lasten gick från 10% till 170% bara på en enda annons, om den syntes eller inte. Nu flyter det utan problem.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2011-05-19 13:29

Jag vet inte vad som förändrats med idag flyter allt på som vanligt igen! Någon annons som uppdaterades kanske?

Måste flika in om att även jag har väldiga problem med 99s startsida..

Dom närmaste dagarna har Firefox låst sig helt om jag har klickat någonstans på sidan innan den laddat klart!
Det kan ta upp till 30-40 sek. innan den laddat klart helt.
Händer inte på någon annan hemsida.

Har inte testat någon annan webbläsare eftersom jag är en tålmodig person men det är ändå jobbigt..

Operativ: OS X

  • Medlem
  • 2011-06-01 09:16

Kanske detta är intressant för dig:
http://www.99.se/adobe/286804-ganger-snabbare-flash.html

Tack Baron det skall läsas igenom!

1
Bevaka tråden