Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac mini får ingen kontakt med min LCD TV

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-25 09:50

Jag har köpt en Mac mini (2,53 GHz Intel Core 2 Duo processor) och efter att ha fått tips från macbutik i stan så köpte jag en audio & mini display port till hdmi adapter pro kabel (Dr.Bott). När jag kopplar in den till den tv apparat (42" LCD av märket LG modell 42LCR3) som den var tänkt att vara ansluten till händer ingenting. TV:n verkar helt enkelt inte ta emot signaler från mac minin. Märkligt. Jag har provat ansluta minin till annan tv apparat i huset och det fungerar utmärkt, så det verkar i alla fall inte vara fel på mac minin. På TV:n har jag kört andra HDMI-anlsutningar, utan problem. Så det verkar inte fel på den heller. Kan det vara någon enkel inställning som kan åtgärdas? Eller är det allvarligare än så? Jag har kontrollerat att rätt HDMIingång används, så det kan inte vara felet heller. Är det någon som har förslag på vad jag kan göra?

Hej!

Jag har precis samma problem. Jag kör MacBook 6.1 och en LG 50PQ1000 med Mini DiskPort till HDMI med adapter (Kanex iAdapt HDMI V2). Tv:n funkar med PC-dator och HDMI, men när jag kopplar min mac visar TV:n "Felaktigt format". Jag har dock inte testat min mac på annan TV.

/Erik

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-05-16 20:02

Hittar minin TVn när du ansluter den? Använde du samma adapter och kabel när du testade på den andra TVn?

Om svaret är ja på båda frågorna så låter det som samma problem jag hade med min iMac med extern skärm efter en osx-uppdatering. Det finns en lång tråd om det här i forumet, men slutsatsen var att det enda som funkade var att byta adapter.

Ursprungligen av Vassius:

Hittar minin TVn när du ansluter den? Använde du samma adapter och kabel när du testade på den andra TVn?

Om svaret är ja på båda frågorna så låter det som samma problem jag hade med min iMac med extern skärm efter en osx-uppdatering. Det finns en lång tråd om det här i forumet, men slutsatsen var att det enda som funkade var att byta adapter.

Använd gärna citatfunktionen när ni svarar. Jag antar att ovanstående var riktat till TS och inte erikr89 eftersom erikr89 inte testat mot en annan TV. Det blir så lätt missförstånd annars.

/Mod

1
Bevaka tråden