Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac renderas fel, vad är orsaken?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En av våra medlemmar verkar ha stora problem med att besöka 99mac. Hans dator verkar misslyckas med att rendera sidorna. Detta oavsett vilken webbläsare han användaer (Omniweb, Safari eller IE).

"I forumen ser jag bara vilk som lämnat inlägg, ingen text om vad de skrivit om. I radannonser är det samma sak, jag ser inte vad som är till försäljning. Men där kan jag gå bakvägen, klicka på namnet på säljaren (postaren), och så komma till dess hemsida, Där brukar det finnas en länk till det som vill köpas/säljas.

Snälla hjälp mig om i kan, jag vill ju så gärna veta mer om mac!"

Vad fasen kan detta bero på? Teckensnittsproblem? Har aldrig upplevt något liknande. Låt oss lösa problemet så även Magnus kan besöka 99mac i fortsättningen.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-14 12:52

Vad har de för internetleverantörer? Jag har Bostream och har haft stora problem med skadade filer (HTML-kod, ISO-filer osv) de senaste veckorna.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-14 13:04

Vi hade exakt samma fel på ALLA datorer på vårat jobb när vi hade "Använd HTTP 1.1 genom proxyanslutningar" bockat i IE.
Jag bockade av det och sedan funkar det hur fint som helst.
Innan jag skickade detta inlägg bockade jag i det för att testa och då fick jag samma problem igen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av romanenko
Vi hade exakt samma fel på ALLA datorer på vårat jobb när vi hade "Använd HTTP 1.1 genom proxyanslutningar" bockat i IE.
Jag bockade av det och sedan funkar det hur fint som helst.
Innan jag skickade detta inlägg bockade jag i det för att testa och då fick jag samma problem igen.

Var i IE:s inställningspanel hittar du det?

/M

Har letat efter ""Använd HTTP 1.1 genom proxyanslutningar" i InternetExplorer men jag kan fasen inte hitta inställningen. Någon som har hittat den?

/M

  • Oregistrerad
  • 2003-06-16 14:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Har letat efter ""Använd HTTP 1.1 genom proxyanslutningar" i InternetExplorer men jag kan fasen inte hitta inställningen. Någon som har hittat den?

/M

Jag hittar den i IE för windows inställningar, kanske är det som romanenko menar?

  • Oregistrerad
  • 2003-06-16 14:24

Men Proxy skriver man väl in i tcp panelen i macos eller? jag kommer inte ihåg så här på rak arm men det kanske är det som är problemet? kanske därför det blir fel i alla webbläsare.

1
Bevaka tråden