Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.6.7-uppdatering orsakar sporadiska omstarter?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Prag
  • 2011-05-14 19:19

Min MBP augusti-10 bara stängs av då och då fast batteriet säger mer än en timme kvar av batteritid. den har inte gjort det med strömsladd ikopplad än och det är bara en gång jag har sett batterimätaren precis innan den stänger av sig.
Är det någon annan med samma problem eller någon som hört om detta som kan hjälpa? tack

Mina fem spänn: trasigt batteri

vad batteriet säger och hur det egentligen mår stämmer inte.

Detta diskuteras i flera trådar.

http://www.99.se/macbook/284645-mystiskt-batteriproblem.html

Hur man kalibrerar ett batteri (vilket gör att teori och verklighet stämmer bättre)

Mac OS X 10.5 Help: Kalibrera ett MacBook- eller MacBook Pro-batteri

http://www.99.se/macbook-pro/286537-batteribekymmer-macbook-pro.html

http://www.99.se/macbook-pro/216242-macbook-pro-tvardor-batteriproblem.html

  • Medlem
  • Prag
  • 2011-05-15 09:47

Goflorp 12 points. Nu är batteriet helt dött och det står byt. jag kollade systeminfo och där säger den att jag har använt 479 cykler och att jag har 0 kvar. detta har jag lyckats med på 9 månader så det måste vara rekord! jag vet inte vad en cykle är men tror ni detta går på garanti?
jag vet att denna tråd nu är i fel kategori och att jag kanske har samma problem som andra så ursäkta mig och om det går så flytta gärna denna till rätt kategori.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-15 09:51

För ett år sedan var mitt batteri helt slut och sa att det ville bytas.
Gjorde väl en kalibrering eller två. Minns inte riktigt.
Nu rullar samma batteri utan problem. Luriga saker det där

Yes!!

  • Medlem
  • Prag
  • 2011-05-15 11:27

Kallibrera har jag gjort massa gånger med flit och av "misstag" men för det krävs ett batteri som funkar. mitt laddas inte alls längre och datorn dör direkt när jag tar ut sladden.
jag bor i prag och har köpt den på svenska apple.se så jag antar att jag får lämna in den när jag kommer hem i sommar. har garanti till 1 juli enligt apple.se

Är väl världsgaranti på laptoparna, bara att lämna in hos en auktoriserad Apple verkstad, borde väl finns någon i en stor stad som Prag...

Du har laddat batteriet fullt 479 gånger. Om du lyckats med det på 270 dagar betyder det att du laddat det nästan 1.8 gånger per dag. Använder du alltid datorn på batteri?

  • Medlem
  • Prag
  • 2011-05-15 22:19

okej njae inte hemma eller på biblan men i skolan är jag ju tvungen på lektioner osv. asså jag har absolut inte dragit slut på batteriet 2ggr om dagen och sedan laddat fullt. eller är det typ varje gång jag ansluter adaptern? låter orimligt tycker jag. jag har idag surfat som bara den efter liknande problem och enda jag sett med lika många cykler som mig var en snubbe med 3 år gammal burk.

detta känns svårt att lösa med garanti

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-05-15 22:28

En cykel räknas från att man gått under 50% och därefter laddat fullt. Om jag inte minns fel.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-05-16 19:11
Ursprungligen av Mija:

En cykel räknas från att man gått under 50% och därefter laddat fullt. Om jag inte minns fel.

Det var nytt för mej. Jag trodde man bara lade ihop procenten, och 100 % blir en cykel.
Dvs startar man från fullt batteri och kör tills den visar 40 %, sedan laddar till 70 % och kör till 30 %, så blir det en hel cykel (60+40).

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-05-16 19:30
Ursprungligen av kenjon:

Det var nytt för mej. Jag trodde man bara lade ihop procenten, och 100 % blir en cykel.
Dvs startar man från fullt batteri och kör tills den visar 40 %, sedan laddar till 70 % och kör till 30 %, så blir det en hel cykel (60+40).

Jag kan minnas fel eller så har dom ändrat sättet att räkna.

Apple verkar hålla med dig numera. http://www.apple.com/batteries/

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-05-17 00:52
Ursprungligen av Mija:

Jag kan minnas fel eller så har dom ändrat sättet att räkna.

Apple verkar hålla med dig numera. Apple - Batteries

Åh, tack för den!
Kul att det är någon som håller med mej...

  • Medlem
  • Prag
  • 2011-06-01 16:55

Eftersom så många svarat och hjälpt mig krävs en uppföljning:

Jag lämnade in min dator i prag med en utskrift på svenska som jag tror var rätt faktura från apple store.
dom tog emot den utan problem och 2 arbetsdagar senare var den klar och jag hämtade precis datorn.
helt nytt batteri med 0 cyklar använda och jag betalade 0 kr.
Klart godkänd service.
tack för all feedback!

1
Bevaka tråden