Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Assassin's Creed Brotherhood - är systemkraven verkligen så höga?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min son vill gärna spela Assassin's Creed Brotherhood, men de angivna systemkraven är väldigt höga, i5 och riktigt biffigt grafikkort. Finns det någon som provat det på lite blygsammare hårdvara, som t.ex. med Core Duo och 9400M?

Intel Core® 2 Duo 1.8 Ghz med "256 MB DirectX® 9.0-compliant card" verkar snarare vara ett mer korrekt systemkrav vad gäller om man tittar på vad du kan behöva som allra minst. Inte ens i "recommended system requirements" nämns en Intel i5-processor.

Ställ ner grafikinställningarna på lägsta nivån så ska det nog inte vara något problem med din uppsättning.

Det låter bra! Då kanske jag vågar mig på att köpa!

Fast... kolla här:

Assassin's Creed Brotherhood Deluxe Edition for Mac | Macgamestore.com

Du har rätt att i5 inte står som strikt krav, bara rekommendation, men 3 GHz Code Duo, minimum? Och NVidia GeForce 100/200, 9400M nämns inte. Lite nervös blir jag.

Det kommer bli en riktigt tråkig spelupplevelse med ett gammalt 9400M och C2D.

En 3 år gammal entrylevel-GPU till ett modernt spel, nä.

Köp inte..

Ursprungligen av keptang:

Det kommer bli en riktigt tråkig spelupplevelse med ett gammalt 9400M och C2D.
En 3 år gammal entrylevel-GPU till ett modernt spel, nä.
Köp inte..

Det blir alltid en tråkig upplevelse att köra lägsta nivå på alla grafiska inställningar.

Jag rekommenderade aldrig något, men jag får nog ändå instämma med keptang när det gäller att köpa eller inte. Får man en väldigt dålig spelupplevelse så är det inte riktigt värt pengarna att köpa spelet.

Upplevelsen blir bättre att spela i Windows eller en konsol. Men antar att ni inte har varken xbox360 eller PS3.

1
Bevaka tråden