Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-tethering på Android 2.3.4

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har för någon vecka sedan bytt min iPhone 4 mot en Google Nexus S som kör original android och senaste 2.3.4-versionen. I stort sett otroligt nöjd med bytet, men ingenting kommer helt utan problem när man är van vid hur iOS fungerar.

Är det någon som har fått tethering via USB att fungera med sin Mac? Och hur?

Jag har en Macbook 6,1 och kör Mac OS X 10.6.7.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-15 01:00

Trådlöst och nätverk -> Internetdeling och mobil su... -> Välj USB eller Wifi.

Ursprungligen av zappee:

Trådlöst och nätverk -> Internetdeling och mobil su... -> Välj USB eller Wifi.

Fast det är ju det här som inte fungerar.

Jag får inget internet i min Macbook trots att det slås på via USB.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-15 02:09
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Fast det är ju det här som inte fungerar.

Jag får inget internet i min Macbook trots att det slås på via USB.

Hm okey, jag kör aldrig USB.
Varför inte köra wifi?

Ursprungligen av zappee:

Hm okey, jag kör aldrig USB.
Varför inte köra wifi?

Det drar mer batteri eftersom telefonen inte laddas när det är Wifi tethering.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-15 11:19
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Det drar mer batteri eftersom telefonen inte laddas när det är Wifi tethering.

Givetvis, men du kan ju fortf. ladda den via USB.

Ursprungligen av zappee:

Givetvis, men du kan ju fortf. ladda den via USB.

Sant. Det har jag inte ens tänkt på förrän nu. Tack.

Ursprungligen av akerstrom:

Det var väl ett ofint svar av dig, du fick ju tips om att fråga på ett lämpligare forum. Det kan ju tyckas klyftigare att ställa androidfrågor på ett androidforum och inte på ett Mac-forum, eller hur?

Låt oss klargöra en viss relevans här.

Problemet med Nexus S är relaterat till Mac OS X eftersom det är där problemet uppstår. Möjligheterna att hitta en lösning här är nog större sett till att vi har en högre andel av personer som använder Mac OS X. Förvisso medför det också att vi har en stor andel iPhone-användare, men rent generellt sett så tror jag att det kan leda till bättre svar här i just denna fråga.

Om en fråga ställs här, och det är relaterat till Mac OS X i någon form, så kan man hålla sig till ämnet. Om man sedan tror att det är lämpligare att frågan lyfts i ett annat forum så tror jag att det är något att skicka i PM.

För övrigt så är det case closed - precis som keptang skriver. Låt oss lämna denna diskussion nu.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Låt oss klargöra en viss relevans här.

Problemet med Nexus S är relaterat till Mac OS X eftersom det är där problemet uppstår. Möjligheterna att hitta en lösning här är nog större sett till att vi har en högre andel av personer som använder Mac OS X. Förvisso medför det också att vi har en stor andel iPhone-användare, men rent generellt sett så tror jag att det kan leda till bättre svar här i just denna fråga.

Om en fråga ställs här, och det är relaterat till Mac OS X i någon form, så kan man hålla sig till ämnet. Om man sedan tror att det är lämpligare att frågan lyfts i ett annat forum så tror jag att det är något att skicka i PM.

För övrigt så är det case closed - precis som keptang skriver. Låt oss lämna denna diskussion nu.

Fullständigt rätt, Tobias! Håller med om alla punkterna.

Jag har nu raderat några inlägg - med motiveringen OT och trams.

Ni som tycker att man ska fråga på andra forum - varför? Det är ju en Mac-relaterad fråga. Visst, det finns självklart ännu fler Android-användare där, men jag tror att vi har ganska många Android-användare här också.

Och att trycka på "Gilla" när någon tycker att man ska söka på andra forum! Det är ju bara trams. Det är precis exakt sådan "Mac-talibanism" som det här forumet ibland får kritik för.

Om man tycker att en fråga inte hör hemma här, eller man tycker det är något annat fel:
- Kommentera aldrig detta inne i tråden!
- Tryck på "Rapportera" i stället, och låt oss avgöra om det behövs någon åtgärd i tråden!
- Eller ta den diskussionen via PM.

/Mod

Senast redigerat 2011-05-15 12:11

1 sekund på Google.

Citat:

Android OS 2.3 support Sharing your phone’s mobile data connection, you can share phone’s mobile data connection with single computer via a USB cable:

Before you starting the USB Tethering, Please be notes that Macintosh OS does not support USB tethering at now. you can not share data connection with Macintosh OS Computer, For Tethering with Linux,windows 7, or windows Vista computers, it is easy, no need any preparation. Simply follow the instructions on your cell phone.

Attans. Det var inte ett roligt besked. Ja, ja.. sådan som händer. Tack för hjälpen, keptang.

Det är det nog. Dock önskvärt att slippa installera en till app - därför blir det nog att följa upp zappees svar och helt enkelt ha telefonen i usb-port även om jag delar ut internet via wireless.

Tack för länken, dock!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2011-05-16 09:53

Jag kör med Easytether, det fungerar jättebra.
Behöver du inte https är det t o m gratis.
Jag betalade dock, 60-70 kronor eller vad det nu blir är det lätt värt.
Varför vill du inte installera en app till?

1
Bevaka tråden