Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort användarnamnet när jag loggar ut från sajter

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-14 13:57

Kan ngn vara snäll och hjälpa mig? När jag loggar in till vissa sajter så blir mitt användarnamn kvar på sidan trots att jag loggat ut! Vad beror det på? Hur kan jag få bort det att inte nästa som går ut på samma sajt på samma data ser mitt användarnamn? Tacksam för svar

Feedback-forumet är till för frågor kring själva forumet och dess funktioner. Detta är inte en sådan fråga.

Fyll gärna på med lite basinformation, som t.ex. vilket operativsystem du kör, och vilken (eller vilka) webbläsare det handlar om.

Tills vidare flyttar jag tråden till "Mac OS X"-forumet. Skulle det visa sig att frågan enbart berör en viss webbläsare så får vi flytta tråden igen.

Tänk också på att sätta en trådrubrik som tydligt visar vad frågan gäller. Jag har förtydligat rubriken nu.

/Mod

Slå på "privat surfning" innan du går till sajten.

Men då får du också ange såväl namn som lösen när du loggar in ( lite obekvämt )när du sedan loggar ut kan du välja "Privat surfning" igen. (bocken fösvinner), datorn är som vanligt igen.

Ovan funkar i Safari.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-05-14 14:42
Ursprungligen av Goflorp:

Slå på "privat surfning" innan du går till sajten.

Men då får du också ange såväl namn som lösen när du loggar in ( lite obekvämt )när du sedan loggar ut kan du välja "Privat surfning" igen. (bocken fösvinner), datorn är som vanligt igen.

Ovan funkar i Safari.

Samt i FireFox.

Kör du med Safari kan du stänga av autofyll cmd , för att komma in i inställningarna sen autofyll fliken...

Rensa cookies och historik ?

Har du ens testat något själv?

  • Medlem
  • 2011-05-14 14:26
Ursprungligen av wilhelmsson:

Har du ens testat något själv?

Frågan kanske är ställd för att få tips om vad som ska testas.
Var snäll.

  • Medlem
  • 2011-05-14 14:49

Och i Chrome.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-14 15:48

TACK alla ni för era svar. Nu har jag provat med att sätta på privat surfning och tagit bort autofyll cmd. Men men tyvärr så får jag ändå inte bort mitt användarnamn på vissa sajter. Det är Mac os-X jag använder och safari är webbläsaren. Vad gör jag för fel?

Ursprungligen av canaria:

TACK alla ni för era svar. Nu har jag provat med att sätta på privat surfning och tagit bort autofyll cmd. Men men tyvärr så får jag ändå inte bort mitt användarnamn på vissa sajter. Det är Mac os-X jag använder och safari är webbläsaren. Vad gör jag för fel?

Har du provat att göra en "Reset Safari" under Safarimenyn? Kryssa i varenda box i fönstret som dyker upp. Om det inte hjälper permanent, tillsammans med det du redan gjort kanske du måste stänga av att acceptera cookies i inställningarna. Det kan i sin tur innebära att du får problem med vissa sajter - att de inte fungerar som de ska om de inte får placera en liten cookie hos dig.

Du kanske också kan "remove history items" under general med det fortaste alternativet (one day) och ändra database storage under security till none.

En rent personlig sak, och du får lov att hata mig för det, skriv dator och datorn, inte "data" och "datan", snälla.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-14 17:07

TACK SNÄLLA stormstereo för hjälpen. Nu fick jag bort alla användarnamn som var synliga i min dator.
En sak till jag kommer definitivt INTE att hata dig för att du ber mig formulera mig korrekt ang. "data"- dator och "datan"-datorn du har helt rätt;) Stort TACK till dig och alla ni andra som ställt upp och hjälpt mig. Hoppas ni alla får en skön helg!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-14 16:06

i safari: gå in i safari menyn, välj rensa cache samt historik

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-14 16:08

Det gör jag alltid före jag stänger ner datan från nätet

  • Medlem
  • 2011-05-14 16:57

Vad är det för siter?

1
Bevaka tråden