Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad 2 axelväska?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag är på jakt efter en liten, enkel och stilren axelväska som jag kan ha till min iPad 2.
Plats för iPad 2 (med smart-cover), ladd-kabeln ett iPad ställ och kanske nått litet mer vore idealt.

Någon som har förslag?

Tråden flyttad till rätt forumdel.

/Mod

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-05-10 22:09

Jag har en Patagonia Single Shot. Finns också i svart och nån slags beige färg. Inte egentligen avsedd för iPad, men den fungerar för mig. En flaska hårspray, borste, nycklar och diverse krafs får plats och kanske en tunn tröja.

Finns på Naturkompaniet http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=108858&search=true

Senast redigerat 2011-05-10 22:20

Har du kollat på be.ez LE rush En Ville ?

Tack för alla tipsen. Jag hittade dock en liten svart axelväska på H&M för 149 riksdaler.
(hittade ingen länk)

Ursprungligen av breather:

Tack för alla tipsen. Jag hittade dock en liten svart axelväska på H&M för 149 riksdaler.
(hittade ingen länk)

Bra mycket billigare än de jag länkade haha

Nu har breather hittat en väska till sig, men för framtida läsare av den här tråden kan jag rekommendera Etsy - Your place to buy and sell all things handmade, vintage, and supplies som har många fina produkter till bra priser (dollarn står ju som bekant bra). Nu vet jag inte hur utbudet är på axelremsväskor, men jag antar att det finns ett par alternativ. Jag har själv köpt en del saker därifrån och är väldigt nöjd.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-26 11:29

Hur går det för er andra på denna fronten?

Jag har nu länge letat med ljus och lykta efter en väska med axelrem som är så tunn som möjligt, har inget behov att kunna förvara mer än iPad i den, men jag har inte hittat speciellt mycket. Den som Brandylf länkar till i inlägg #5 är riktigt fin och är i stil med det jag söker men den känns onödigt dyr. Jag har hittat en som heter Breve, se bild nedan, från Tom Bihn (Breve for iPad/iPad 2: TOM BIHN) och den ser ok ut och är inte för dyr men de tar HUTLÖSA $55 (!!) bara för frakten. Löjligt, rent ut sagt.

Någon som har tips på väskor med axelrem?

zinned, har du kollat på Bones iPag?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-26 21:58

Aldrig hört talas om den, har du en länk?

En snabb sökning på Google gav mig bilden nedan, hoppas det inte var den du menade för den ser tyvärr helt bedrövlig ut i mina ögon.

En som ser bra ut men som är lite grövre än den från Tom Bihn är den från COTEetCIEL som Macoteket säljer: COTEetCIEL Tablet Kit Bag för iPad (1&2) - Macoteket

That's the one! Så ska inte länka till den

COTEetCIEL gör väldigt schysta grejer, så dom kan jag rekommendera

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-26 22:18

Synd att det var den, den ser ut som något man kan plocka upp bland iPhone-skal och annat på närmaste Statoil. Nej, utan att ta i så mycket så är det "safe to say" att den inte ens ligger nära att tilltala mig estetiskt.

COTEetCIEL gör fina väskor men som sagt tidigare, onödigt dyra.

Eller.. iofs gjord för iPad 1, men får ju lätt plats för iPad 2 då.

Urbano Leather Carry Case:

Fast.. kostar 899 kr.

Smaken är som baken.

Nytt försök, dock inte så slimmad som du snackar om. be.ez LE rush:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-26 23:24

Den översta du postade stämmer ju inte in på en väska som ska hålla samma mått och klass som iPad direkt Snarare nåt för en random Netbook. Den nedre tycker jag verkar hålla lite högre nivå men faller av samma anledning som COTEetCIEL, alldeles för dyr.

Vad ligger budgeten på? 400 kr?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-26 23:39

Jag skulle kunna sträcka mig till 600-700 kr inklusive frakt för rätt väska.

Vad är egentligen "rätt väska"? Det finns två sidor, det estetiska och det praktiska. Antar att de flesta prioriterar den estetiska sidan. Min hemmagjorda axelväska är ingen estetisk höjdare, möjligtvis originell. Den är praktisk eftersom den har dubbla remmar och är otroligt tunn. Väskan går att polstra men då blir den naturligtvis bulligare. Med smart cover är väskan säker nog för mina behov. För alla som tycker väskan är ful kan jag avslöja att ingen fnyser åt den, istället frågar man nyfiket och glatt om det ligger en iPad i väskan.

iPad case for less than a Dollar - YouTube

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-27 09:08

Jag har ju redan beskrivit flera "rätta" väskor ovan, så jag förstår inte din fråga....?

Se på COTEetCIEL och Breve, där har du två exempel på "rätta" väskor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-27 09:10

Jag kommer nog skaffa en sån här och sen använda valfri väska.

Joli Original: the perfect iPad sleeve | TUAW - The Unofficial Apple Weblog

Den här väskan köpte jag för att i framtiden (när jag väl har en Ipad) kunna förvara den där i En Ipad får plats, har redan varit på mediamarkt och testat stoppa ner en av demoprodukterna. Den har även en innerficka som man kan ha sina nycklar, laddkabel etc.

Jag köpte min för 540 kr i en väskaffär i Skövde, efter en rabatt på 20%

Tycker väskan är snygg, enkel och praktisk

...Och den är definitivt tunn.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-27 16:19
Ursprungligen av Trineo:

Jag kommer nog skaffa en sån här och sen använda valfri väska.

Joli Original: the perfect iPad sleeve | TUAW - The Unofficial Apple Weblog

Den fallerar direkt för mig...ingen axelrem.

Jag återupplivar den här tråden lite... Jag är också på jakt efter en axelremsväska till iPad2. Har redan en Be.ez Le Vertigo 13" för min Macbook Pro, som jag köpte iom att jag inte behöver plats för så mkt annat än datorn och strömsladd när jag flyttar på den (mellan replokal och hemmet). iPaden däremot får åka med på lite längre resor, och då behöver man fler och större fack.

De väskor jag tittat på har antingen ett bra fack för iPaden, men för tunna fack för allt annat. Eller så rymmer väskan mycket men det dedikerade facket är istället större och då skvalpar ju paddan runt bara. Helst ska inte väskan vara överdrivet stor i måtten, hellre djup och tjock än lång och tunn om ni förstår vad jag menar. Större väska med större fack, men med ett mindre dedikerat fack som håller paddan på plats.

Jag behöver en väska stor nog att rymma 1-2 skjortor, ett par jeans, laddare för iPad & iPhone, lite hygienartiklar, underkläder och annat krimskrams. Sen får den ju gärna vara trevlig att se på också. Ska det verkligen vara så svårt?

1
Bevaka tråden