Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Olika ljudenheter till olika appar?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • S.SANDBY
  • 2011-05-12 22:40

Finns det ett smidigt sätt att för mig använda ett externt ljudkort av modell "audiofil" till min mac mini enbart till itunes och låta annat ljud (som tex dd och dts i plex) gå via hdmi som är default ljudenhet? Hittar ingen setting i itunes för ljudenheter... Eller ska jag köra mitt usb-ljudkort som default i os x och sedan ändra till hdmi output i plex? Detta är en teoretisk fråga då ljudkortet fortfarande inte är inkopplat till minin men det hade varit super att veta om det går att köra olika enheter till olika mjukvaror.

Alternativt om det finns nåt litet smidigt man kan lägga i dockan man lätt klickar på för snabb ändring av default ljudenhet.

Nån som kör olika ljudenheter och har tips?

Ursprungligen av emmet:

Alternativt om det finns nåt litet smidigt man kan lägga i dockan man lätt klickar på för snabb ändring av default ljudenhet.

Se till att du visar volymkontrollen (högtalarsymbolen) i menyn och håll inne Alt när du klickar på den. Då kan du ändra enhet.

  • Medlem
  • S.SANDBY
  • 2011-05-12 23:02

Tack för tipset! Dock hade det ju varit grymt att kunna mappa enheter och mjukvaror till varandra så man slipper ändra varje gång...

Men om du sätter default ljudutgång till ditt USB-kort och ställer in Plex till "Link System Output", då borde det väl fungera som du vill antar jag?

  • Medlem
  • S.SANDBY
  • 2011-05-13 08:47

Mja.. då hamnar väl ljudet i usb-kortet, även i Plex? Det är ett 2-kanals ljudkort så till Plex vill jag inte använda det, utan HDMI. Om man väljer ett default ljudkort i OS X, går då att ändå få ljud ut i andra enheter (genom att i mjukvaror som tex. i Plex ställa HDMI som ljudutgång)?

Har du läst System Settings - Plex?

Kan du inte sätta Mac Minins default utgång till 3,5mm och sen sätta Plex till link system output och prova?

1
Bevaka tråden