Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Outlook 2011 synkproblem

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borlänge
  • 2011-05-12 09:43

Hej!

Behöver koppla ihop dator, iphone och ipad men hamnat i ett moment 22...
Problemet är det att vi har loopia och de inte erbjuder någon exchange-tjänst.

Kör outlook 2011 på datorn och tänkte koppla ihop allt via mobileme. Men det verkar inte fungera?! Det dumma är tyvärr att jag poppat ner alla mailen, istället för att kört imap...

Tänkte då att jag byter och kör Mac mailen, men då kan jag inte exportera mailen till en .mbox från outlook så att jag kan importera dem till Macmailen.

Har ni något förslag? Ska jag tänka om helt och synka på något annat sätt?

Tanken är eller önskar är att i framtiden kunna synk mina enheter och även kunna se mina kollegors kalendrar. (Vi har alla dator, iphone och ipad. alla har loopia och behov att problemet löser sig....)

Skippa Loopia och använd Googles lösning istället (Gmail/kalender/kontakter osv..)

Gratis dessutom.

  • Oregistrerad
  • 2011-05-12 11:03
Ursprungligen av keptang:

Skippa Loopia och använd Googles lösning istället (Gmail/kalender/kontakter osv..)

Gratis dessutom.

Google är inte alls gratis för företagare (vilket jag gissar det handlar om här)

Ursprungligen av studiox:

Google är inte alls gratis för företagare (vilket jag gissar det handlar om här)

Då får man väl kalla sig entrepenör eller grupp då.

Citat:

Individuals, groups and entrepreneurs can get up to 10 custom accounts like you@example.com for free.

  • Oregistrerad
  • 2011-05-12 12:43
Ursprungligen av keptang:

Då får man väl kalla sig entrepenör eller grupp då.

Spelar ingen roll. Om du har egen domän måste du ha google apps = kostar pengar.

Ursprungligen av studiox:

Spelar ingen roll. Om du har egen domän måste du ha google apps = kostar pengar.

Kan du utveckla det påståendet?

Jag har 9 domäner kopplade till Google Apps.. Kostar inte ett öre.

  • Oregistrerad
  • 2011-05-12 11:02

- Det du vill göra fungerar i överhuvudtaget inte med pop
- För att du ska få mailsync måste ni köra Imap

- Om du ska få kalendersync och se andras kalendrar behöver du antagligen exchange eller Google Apps.

Exchange-hosting är inte så dyrt, inte heller Google Apps.

  • Oregistrerad
  • 2011-05-12 14:00

Du menar att Google apps inte kostar något? Hur gör du då? Non-profit org?

Jag kör egen Exchange server gratis, men det betyder inte att alla kan göra det.

Google Apps kostar inget, Google Apps

Google Apps for Business kostar ($50/användare/år), Google Apps for Business

  • Oregistrerad
  • 2011-05-12 14:26
Ursprungligen av keptang:

Google Apps kostar inget, Google Apps

Google Apps for Business kostar ($50/användare/år), Google Apps for Business

Visst, men var står det att du kan koppla obgränsat antal domäner till gratis-google-aps? (Jag trodde inte det gick)

Du kan det, måste det stå någonstans?

Tar ungefär 5 min att skapa ett konto / koppla sin domän (peka om MX) och sen är man uppe och kör.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-05-12 14:32

Varför är det viktigt med obegränsat antal domäner för att det ska fungera överhuvudtaget? Jag klarar mig med en och det går bra med Google Apps.

Senast redigerat 2011-05-12 19:01
  • Medlem
  • Borlänge
  • 2011-05-12 16:39

Time out!

Google Apps låter OK, gör inget om det inte är gratis. Men till den stora frågan, hur gör jag?!
Det gäller en domän och 5 mailadresser kopplade till den domänen.

Kan jag på något sätt få tillbaka mailen upp på en server för att sedan köra imap?

Klicka på länken som jag länkat och börja där, all info finns hos Google när du skapat ditt konto.

1
Bevaka tråden