Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple stämmer Samsung över Samsungs Galaxy telefoner.

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-18 21:52

Det är "look n feel" som är för nära för Apple's smak.

Källa: Apple Sues Samsung Over 'Galaxy' Phone, Tablet - WSJ.com

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-19 17:00

Känns som Apple kan ha skitit i det blå skåpet...

Samsung vows counter-action over Apple patent suit - Yahoo! News

"Apple is one of our key buyers of semiconductors and display panels. However, we have no choice but respond strongly this time," an unidentified official was quoted as saying.

  • Oregistrerad
  • 2011-04-20 09:07
Ursprungligen av zappee:

Känns som Apple kan ha skitit i det blå skåpet...
.

Apple är Samsungs näst största kund i hela världen. Apple köper prylar av samsung för 50 miljarder (har jag för mig) - så det är väl samsung som skitit i det blå skåpet när dom kopierar från sin näst största kund.

Zappee:
Jag tror knappast att Apple har lämnat in sin stämningsansökan utan att tänka på det där, de har nog en rätt bra plan. Jag tycker det är uppenbart att de snott koncept, utseende etc rakt av.
Antingen är Apple ute efter att:
1. Göra upp och få ännu bättre priser på allt de köper av Samsung
2. Göra sig av med/försvaga en uppenbar konkurrent på vägen när/om de har nya leverantörer på gång att byta till.
3. De uppriktigt less på Samsungs kopiering och vill att rätt ska vara rätt.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-20 07:39
Ursprungligen av theplague:

Zappee:
Jag tror knappast att Apple har lämnat in sin stämningsansökan utan att tänka på det där, de har nog en rätt bra plan. Jag tycker det är uppenbart att de snott koncept, utseende etc rakt av.
Antingen är Apple ute efter att:
1. Göra upp och få ännu bättre priser på allt de köper av Samsung
2. Göra sig av med/försvaga en uppenbar konkurrent på vägen när/om de har nya leverantörer på gång att byta till.
3. De uppriktigt less på Samsungs kopiering och vill att rätt ska vara rätt.

Ja, det får man ju hoppas. Eller så har de inte räknat med att de ska reagera så hårt.

Det där tillhör ju amerikansk affärspraxix, att stämma konkurrenter härs och tvärs, för att på så sätt sätta käppar i hjulen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-04-20 09:26
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Fortfarande Samsung som är copycat.
Haters Accuse Apple Of Ripping Off Samsung. UPDATE: Certified Bullshit! | Cult of Mac

  • Oregistrerad
  • 2011-04-20 10:38
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Så apple har alltså på fyra månader dels tittat på samsung, fått in det i dashboard, byggt antal pre-releases för att släppas till utvecklare, låtit steve komma med feedback, testat igen och lanserat allt på fyra månader - don't think so.

Ursprungligen av studiox:

...don't think so.

Nej, det tror inte jag heller. Därav min smiley.

Här står lite mer om denna sak, och spontant så tror jag nog det är Samsung som har minst torrt på fötterna.

AppleInsider | Android fans accuse Apple of copying Samsung first

Dr Tinnitus

Mest irriterande är "den seriösa pressens" iver att glömma bort faktakontrollen och bara hänga på - exempelvis AB som genom att göra det hela till en "fråga" kan undvika problemet med att kontrollera uppgifterna.

Det är ganska lätt. En googling ger snabbt ett resultat från bland annat Samsungs egna sidor.

Citat:

Seoul, February 8th, 2007: Samsung today announced a new addition to its Ultra portfolio with the introduction of Ultra Smart F700. This revolutionary mobile phone will be showcased at 3GSM World Congress, the largest telecommunications event, next week. The F700 features unrivaled design and brings a superior range of multimedia experiences to consumers.

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-05-11 22:40

Gee, I wonder why Apple is suing Samsung. This is the USB con... on Twitpic

denna bild säger ju en del om Samsungs fasoner....

Ursprungligen av krox:

Gee, I wonder why Apple is suing Samsung. This is the USB con... on Twitpic

denna bild säger ju en del om Samsungs fasoner....

Varför då?

PDMI - Wikipedia, the free encyclopedia

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-05-12 12:12
Ursprungligen av keptang:

"Samsung Galaxy Tab Non-standard connector" och kontakten är designad 2010.

två spelare som lever i symbios stämmer varandra. Vad kan hända? Vad är syftet? Vad tycker resten av marknanden att samsung säljer exklusivt stora delar av sina flashminnen till apple?

Jag tycker det låter som smoke and mirrors, två kompisar som låtsas boxas för annars skulle de andra börja ana ett för långtgående samarabete om att nå toppen på bekostnad av andra utanför cirkeln.

Tänk på att Nokia och microsoft kommer en dag att äntra scenen. Jag såg i dag att google skall lansera "chrome books". en bärbar med chrome som studenter/företag kan hyra för 20 respektive 28 dollar/månad.

Kampen om de övriga 90% som MS i dag har börjar inte i datorvärlden, det börjar i mobile devices världen. För starka och tydliga spelare blir måltavlor för exemepelvis konkurrens granskningar. Senaste granskningen av google och apple i usa säger en del då MS gör likadant med sitt OS men står inte inför granskning, pga av deras ringa betydelse i marknaden just nu? Apple har fixat sin med en bygg fix. MS skickar varje dag varje sekund data från windows maskiner och windowsphone till MS, ett faktum.

Så för slira tillbaka, det är inte alltid bra att vara den märkbart största, men att vara störst men inte så uppenbar är inte helt fel.

Det tänkte jag inte ens på. Microsoft "fick inte" vara med på den där hearingen som senaten i USA ordnade. De är inte tillräckligt hotande:)

Det här kan ju faktiskt bli riktigt intressant. Samsung är det företag som ligger framkant när det gäller flashminnen, SSD och sådär. Glöm inte att Apple "nyligen" gått över till Samsung i Macbook Air också!
http://www.99.se/artiklar/2508-tva-olika-versioner-ssd-diskar-i-macbook-air.html

Enligt dagens macrumors ger Samsung iaf sken av att de inte är särskilt besvärade:
Samsung Seemingly Unconcerned Over Apple Lawsuit, Hints Dispute Could Continue to Escalate - Mac Rumors

1
Bevaka tråden