Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att ansluta till Airport Express

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-05-11 16:23

Så fort jag har varit mobil med min MacBook Pro så tvingas jag varje gång spendera X antal minuter till att försöka komma åt mitt egna nätverk och internet...

Även fast jag skriver korrekt lösenord så kommer jag inte online...
Lösenordet är sparat nyckelringen, men det hjälper inte, får alltid upp nedastående ruta ändå...
Blir ALLTID "maxtid har nåtts"...

Vilket innebär att jag varje gång jag haft med mig min laptop någonstans måste jag gå och dra ur Airporten i några sekunder och sedan koppla in den i vägguttaget igen

Varit såhär de senaste 3-4 månaderna nu, klickar runt bland inställningar men kan inte hitta vad som skulle kunna vara fel, och framförallt så ändrade jag inga inställningar för 3-4 månader utan det började bara hända.

Vilken version av OS X kör du?
Har du senaste Airport-programvaran - både i datorn och i Airport Expressen?

Jag har själv haft problem med en Airport Express när programvaran inte "stämde" mellan datorn och Expressen.

Bör sägas att det inte var samma problem. Mitt problem var att datorn inte hittade Airport Expressen överhuvudtaget. Men även om det inte är samma problem så visar det att det är känsligt med Airport-versionerna.

Om det nu har varit så i 3-4 månader, så kanske du gjorde en uppdatering i datorn då, men gjorde inte motsvarande uppdatering i Airport Expressen.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-05-11 19:01

Jag kör Mac OS X - 10.6.7
AirPort-verktyg säger Version 5.5.2 (552.11)
AirPort Express verkar vara 6.3

"Det finns inga uppdateringar för AirPort-verktyg eller de trådlösa AirPort-enheterna just nu."

Det jobbigaste med detta är vilket totalt ruttet humör man blir på när man kommer hem och tvingas möta det här problemet och spendera X antal minut på att vänta på datorn/AirPorten att funka utan att man egentligen ändrar eller gör något. Det bara funkar inte, och vid en eller flera "omstarter" av AirPorten så funkar allt, fortfarande trådlöst, fortfarande samma lösenord... skumt.

Ursprungligen av Werzion:

AirPort Express verkar vara 6.3

Jag har 7.5.2 i min Airport Express.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-12 08:47

Jag har ingen lösning, men samma problem dök upp i min sambos MacBook (2006) med 10.5.8 häromdagen. Den vägrar koppla upp mot nätverket, slänger upp lösenordsdialogen och sen får man "Åtgärden nådde en maxtidsgräns". Tror inte det hänger på din Airport Express eftersom vi kör mot en Linksys hemma.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-05-14 09:10

Jesper Ohlsson: Jag kan inte få tag på någon senare version än 6.3

steli: tackar, ett steg närmare lösning/problemhittande

Ursprungligen av Werzion:

Jesper Ohlsson: Jag kan inte få tag på någon senare version än 6.3

Det finns ju flera olika modeller av Airport Express. Det är möjligt att 6.3 är det senaste som finns till den modell du har. Vilken Airport Express har du? Den första modellen, med 802.11g?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-05-15 16:47

Jajemän, kan välja mellan (och/eller) 802.11b och 802.11g

Vill få liv i denna diskussion igen.

Har det löst sig för er andra? Jag har nämligen samma problem med mitt nätverk.

Kan man säga att det är datorn som skapar problemet (med tanke på att en Linksys framkallade problemet också)?

1
Bevaka tråden