Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airportproblem

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå,

Mitt hemnätverk som sedan länge har fungerat klockrent har plötsligt sluta göra detta..eller ja nätverket fungerar, iPhonen surfar på det hur lätt som helst men airporten i datorn hittar ingen internetanslutning.

Jag har ADSL från BBB som skickas ut trådlöst via time capsule. Om jag kör det trådlöst så säger airporten att den har en egentilldelad IP-adress och kan därför inte ansluta till internet. Likaså säger den om jag kopplar förbi time capsulen och kör på BBB:s trådlösa nätverk samt om jag kör ethernetkabel direkt från BBB:s modem till datorn.

Har aldrig haft liknande problem tidigare och allt uppstod efter att jag rest lite med datorn och haft den uppkopplade på diverse wifi. Har dock inte mixtrat med några inställningar.

Nån som har en bra lösning? Om det behövs siffror o dyl så fixas det imorrn då datorn nu vilar efter många skällsord..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-09 23:06

Av din beskrivning att döma låter det som att problemet ligger hos Bredbandsbolaget, som inte tilldelar Din Time Capsule en korrekt IP-adress på "utsidan"!!

En god natts sömn löser nog problemet…;)

1
Bevaka tråden