Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläkten går nästan alltid?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är en nybliven switcher till en MBA Late 2010. 13 tum, snabba processorn och max RAM.

Jag var jättenöjd då jag just börjat använda MBAn, inte minst med det faktum att den var helt tyst. Men nu har fläkten börjat gå nästan hela tiden - oerhört irriterande.

Vad jag vet kör jag inga processorintensiva applikationer - jag kör bara Entourage, Safari, Powerpoint, Evernote, Excel, Skype.

Har uppdaterat till 10.6.7 sedan tidigare - kanske var det då fläkten började gå.

Tacksam för alla inspel!

Har en MBA Late 2010 11" och har inga problem med fläkten. De gånger fläkten går igång är när det är varmt i lägenheten och man kör mycket Flash, annars inte. Kör också 10.6.7 och har inte märkt någon skillnad när jag uppdaterat till det.

Har du tittat i Activity Monitor om det är något som ligger och drar där?

Ursprungligen av Capeman:

Har en MBA Late 2010 11" och har inga problem med fläkten. De gånger fläkten går igång är när det är varmt i lägenheten och man kör mycket Flash, annars inte. Kör också 10.6.7 och har inte märkt någon skillnad när jag uppdaterat till det.

Har du tittat i Activity Monitor om det är något som ligger och drar där?

Bra tips!
Kollade Activity monitor: AdobeResourceSynchronizer tar 75% CPU!
Vad gör den och hur får jag bort den?

Ursprungligen av stenen:

Bra tips!
Kollade Activity monitor: AdobeResourceSynchronizer tar 75% CPU!
Vad gör den och hur får jag bort den?

Google ger en massa länkar, bl a till andra forum. Kanske något tips där som funkar? Vet inte själv vad det gör...

adoberesourcesynchronizer - Google Search

Ursprungligen av Capeman:

Google ger en massa länkar, bl a till andra forum. Kanske något tips där som funkar? Vet inte själv vad det gör...

adoberesourcesynchronizer - Google Search

Jag tog en rövare och avslutade processen. Fläkten slutade gå i alla fall. Vi får se om någonting verkar bli trasigt utan Adobe Resource Synchronizer...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-05-10 11:21
Ursprungligen av stenen:

[...] Adobe [...]

Någon som är förvånad över orsaken till plågan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-10 08:44

Detta kan kanske vara av intresse i sammanhanget

Citat:

Synchronizer runs while Acrobat or Reader runs if you participate in a Shared Review or use specific features such as the Reviewing preferences panel or Tracker.
Synchronizer will not run if you remove all Shared Reviews and subscriptions from the Tracker.

Här är länken till hela artikeln

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-09 21:36

Hur du har datorn kan också spela in. T.ex. om du har den i sängen och ventilationskanalerna bak inte kan blåsa ut varm luft, ofta i samband med film/surfning.

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Hur du har datorn kan också spela in. T.ex. om du har den i sängen och ventilationskanalerna bak inte kan blåsa ut varm luft, ofta i samband med film/surfning.

Yes!!

Jag har datorn på skrivbordet - inget som täpper till ventilationen....
Men tack för tips!

En annan bra sak: ClickToFlash

du måste aktivt klicka på en Flashanimering för att den skall starta. Bra på Aftonbladet

1
Bevaka tråden