Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips för problem med SyncServicesAgent vid Office-uppdatering

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-09 11:42

Vid senaste uppdateringen av Office 2011 hänger sig programmet och ber en stänga av SyncServicesAgent.app, som är en dold process.

Blev tvungen att kontakta Microsoft som redan haft flera ärenden i frågan!

Råkar du ut för detta AVSLUTA INTE MED OMSTART UTAN GÖR FÖLJANDE åtgärder, ref servicesamtalet.

1. Öppna Outlook - stäng av alla synkroniseringar under inställningar - stäng programmet därefter.
2. Öppna mappen Microsoft Office 2011/office/ - som finns i programmappen.
3. lägg SyncServicesAgent.app på skrivbordet (tillfälligt)
4. Öppna aktivitetskontroll (Program/verktyg/aktivitetskontroll) med aktivitetskontrollfönstret (cmd + 1) och klicka på namnraden samt välj "visa alla" ( annars hoppar det omkring visningar i listan). Markera "SyncServicesAgent.app" i listan.
5. Tvångsavsluta SyncServicesAgent.app - (markera i listan och klicka på "avsluta process och välj alternativet tvångsavsluta)
5. kvittera nu uppdateringen uppdateringen "fortsätt".
6. när det är klart - lyft tillbaka "SyncServicesAgent.app" i officemappen + öppna outlook och sätt på alla avstängda synkroniseringar igen.

Typiskt Microsoftblunder alltså.... Lär de sig aldrig.

Senast redigerat 2011-05-18 21:11
Ursprungligen av 2Lazy:

Vid senaste uppdateringen av Office...

Vilken uppdatering avses?

Jag rekommenderar alltid att man faktiskt skriver ut versionsnumret, och inte bara säger "senaste". Det kan ju komma en ny uppdatering imorgon, eller nästa vecka, eller nästa månad, och då är inte den här uppdateringen längre den "senaste" - och då blir tråden missvisande och förvirrande.

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-09 13:07

Fick besök, var tvunget att avbryta mitt i och kom sen inte ihåg vad uppdateringen heter ( var något med "xml för office").

Men får man en "hängning 'a la moment 22 " p g av SyncServiceAgent så gäller det som står i denna tråd.

Ursprungligen av 2Lazy:

...var något med "xml för office"...

Det finns en uppdatering som heter "Open XML File Format Converter for Mac 1.1.9", men den är inte till för Office 2011 - den är för Office 2004.

Något annat med XML hittar jag inte på Microsofts download-sida.

För Office 2011 finns två tillgängliga uppdateringar:
Microsoft Office for Mac Downloads and Updates | 14.1.0
Microsoft Office for Mac Downloads and Updates | 14.0.2

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-09 19:36

Open XML File Format Converter for Mac 1.1.9 var det nog. Hade office 2004 tidigare på burken.

Har svårt att tänka mig att 2004 kan fråga efter ett program som ligger i 2011 mappen, om det inte berör 2011 också.

Så jag lämnar detta "öppet". Dock gäller fortfarande:

Om man får denna hängning/låsning a la moment 22 ( var inte den första som ringde) så gäller vad som ursprungligt angivits i tråden!

Ursprungligen av 2Lazy:

...om det inte berör 2011 också...

Den berör inte Office 2011 det minsta.

Den är till för att Office 2004 (och Office v.X som är ännu äldre) ska kunna öppna nyare dokument (.docx t.ex) som skapats med t.ex Office 2007 (Win) och Office 2008 (Mac).

"Open XML Converter allows you to convert Open XML files that were created in Office 2008 for Mac or Office 2007 for Windows so that you can open, edit, and save them in earlier versions of Office for Mac. Open XML Converter can convert Word documents, Excel workbooks, and PowerPoint presentations that are in the Open XML Format so that you can open and edit the files in Office 2004 for Mac and Office v. X for Mac. "

XML-formatet är ju redan inbyggt i Office 2011 (och 2008), och därför behöver man inte den konverteraren.

Om du får upp den uppdateringen i din programuppdaterare så har du nog lite rester av Office 2004 kvar i din dator.

Och att Microsoft kommer med lösningar på något som inte är ett problem i Office 2011 visar väl bara att den supportpersonen inte hade sin bästa dag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-09 20:52
Citat:

Och att Microsoft kommer med lösningar på något som inte är ett problem i Office 2011 visar väl bara att den supportpersonen inte hade sin bästa dag.

Det visar väl mer än så, att de flesta på "software" verkar bygga upp dåliga förutsättningar för att några bra dagar ska finnas för Microsoftsupporten över huvud taget ...LoL.

Tycker det konstigt att professionella på Microsoft inte inser problemet samt att programmet som är igång och som måste tvångsavslutas ligger i 2011-mappen.

Slutsats - OM man får hängningen gäller ursprunglig problemlösning i tråden, men den risken verkar bara finnas om man har rester av office 2004 kvar (kan inte se något onormalt att det finns kvar sådana rester heller).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-18 14:42
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det finns en uppdatering som heter "Open XML File Format Converter for Mac 1.1.9", men den är inte till för Office 2011 - den är för Office 2004.

Jag önskar att du återställer rubriken till Office 2011 - eftersom det är där problemet ligger.

Här är svaret från Microsoft Support gällande detta.
'

Uppdateringen som du hade problem att installera var till "Konverteraren för öppna XML-filer för Mac". Denna uppdatering blir man bara erbjuden om Office automatiska uppdateringar är påslaget och en äldre version av detta program är installerat. Om man inte har "Konverteraren för öppna XML-filer för Mac" installerat sedan tidigare blir man inte erbjuden uppdateringar till det.

Ha en bra dag!

Vänliga hälsningar

xxx yyyyyyy
Supporttekniker
Microsoft Support

Senast redigerat 2011-05-18 15:06
Ursprungligen av 2Lazy:

Jag önskar att du återställer rubriken till Office 2011 - eftersom det är där problemet ligger.

1. Om man har den där gamla konverteraren installerad, och sitter med Office 2008, och har automatiska uppdateringar påslagna - så skulle väl den här uppdateringen kunna dyka upp där också, eller hur? Det finns ingenting i brevet från Microsoft som säger att det bara gäller Office 2011. Så jag finner ingen anledning att lägga till "2011" i rubriken.

2. Uppmaningar till moderatorer ska inte skrivas inne i trådarna. Det är inte alls säkert att vi ser det. Använd PM, eller tryck på Rapportera, om ni vill ha någon åtgärd i en tråd. Nu råkade jag ha kvar bevakning på den här tråden, och därför såg jag detta ganska snabbt - men det var ju bara en ren tillfällighet.

/Mod

Senast redigerat 2011-05-18 15:21
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-18 18:22

Jo det finns ett muntligt samtal med Microsoft Supporten, där det klart uttalas att det är 2011 som ligger bakom fenomenet OM det dels finns finns äldre Office samt OM "Konverteraren för öppna XML-filer för Mac" installerat.

Fenomenet uppstår INTE utan Office 2011.
Dessutom förekommer fenomenet bara från Office 2011 OM NÅGON äldre office finns installerad + "Konverteraren för öppna XML-filer för Mac".

Felet är alltså bara relaterat till Office 2011 - och dess relationsförmåga till två uppfyllda, angivna villkor!

Senast redigerat 2011-05-18 21:09
1
Bevaka tråden