Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anti-reflexfilm till Macbook Pro 13"

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har precis beställt en MBP 13", min första Mac nånsin!

Men nu när jag sitter här vid min PC-laptop med blänkande skärm inser jag att jag borde ha en anti-glare-skärm, men jag vill ju fortfarande ha den smidiga 13" MBP. Finns det nån film att sätta på för att minska reflexerna?

Tack på förhand,
Per

Har du ens använt datorn ännu? Jag har då aldrig märkt att min macbook blänker....

Det finns två skolor här.

Blank, man får reflexer som inte brukar störa om man inte har fönstret i ryggen.

Matt, vid belysning på förvandlas det till en mjölkig hinna istället.

Det bråkas mkt om vad som är bäst/sämst. vardera lägret har sin anhängare.

Kört glossy (blank( skärm på mina senaste datorer, aldrig upplevt några problem, trots idoga ommöbleringar av min fru

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-08 13:52

Sitter man i direkt solljus och försöker designa något får man lite skylla sig själv. Saknar inte alls min matta gamla Powerbook och kör nu en blank 17" Macbook PRO samt 24" CD LED hemma samt en 27" CD LED på jobbet. Arbetar både i tryck, motion, programmering samt webb.

Dock frågar trådskaparen om en anti-reflex film inte vad vi andra tycker så håll er till ämnet

Apple själv säljer det här:

Contour Privacy Filter/Anti Glare-film för 15-tums MacBook Pro - Apple Store (Sverige)

Kanske kan skäras om med en stållinjal och skalpell ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-08 14:17
  • Medlem
  • vasteras
  • 2011-05-17 10:01

Har själv en macbook pro 13" har inga problem med reflexer i skärmen

En liten uppdatering: efter att jag startade den här tråden avbeställde jag datorn, började på allvar fundera på en 15" istället. Men sen svängde jag tillbaka, och nu sitter jag här med en MBP 13" och är sjukt nöjd!

Per

  • Medlem
  • 2012-04-03 15:31

Jag kidnappar tråden lite. Finns det liknande film att sätta på en Thunderbolt Display? Jag blir galen på alla reflexer. Min MBA känns mycket bättre i det avseendet.

Senast redigerat 2012-04-03 17:04
1
Bevaka tråden