Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AOL slår samman ICQ och AIM?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt den här artikeln funderar nu AOL allvarligt på att tillåta kommunikation mellan AIM och ICQ näten. ICQ köpte 2000 (?) upp ICQ och de två näten använder redan samma protokoll.

ICQ-stöd till iChat, ja tack. Det har varit uppe på tapeten förut, vi får väl se om det kan bli av snart.

Ciryon

  • Medlem
  • 2003-06-13 19:45

Köpte ICQ upp ICQ?
Hur menar du nu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-13 19:54

AOL köpte upp ICQ. Tycker det är bra med sammanslagningen. Så länge som iChat har stöd för det så får de göra vad de vill.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
ICQ-stöd till iChat, ja tack. Det har varit uppe på tapeten förut, vi får väl se om det kan bli av snart.

Finns väl inget hinder egentligen, jag menar, ICQ-kloner går det ju tretton på dussinet av...

Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Finns väl inget hinder egentligen, jag menar, ICQ-kloner går det ju tretton på dussinet av...

Jag tror inte Apple kommer ge iChat ICQ-stöd förrän AIM har stöd för det. Glöm inte bort att i USA använder de flesta AIM. ICQ känner de flesta inte till alls.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-06-13 20:36

Proteus verkar komma i ny version inom någon/några veckor, väl vi har det så är det inte mycket att önska av iChat.

I Sverige så känner jag bara Mac människor som använder ICQ numera. Windows folket har helt gått över till MSN Messenger. Som jag faktiskt tycker är rätt så trevlig.

1
Bevaka tråden