Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth försvann på MB

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är ny på Mac efter att äntligen ha lämnat PC-träsket. När min MacBook hängde sig och jag hårdstartade om den å försvann BT-ikonan och när jag försöker konfigurera BT så får jag ett meddelande att det inte finns ngn sådan enhet på MB. Vad göra?

Vad händer om du tar ner maskinen "gracefully" och (för säkerhets skull) tar ut batteriet.
Med batteriet ur trycker du ner power-on i fem-tio sekunder.

Sätt in det och starta upp maskinen igen.

Då har du resettat SMU.

Vi börjar där.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-05-05 13:30
Ursprungligen av Goflorp:

Vad händer om du tar ner maskinen "gracefully" och (för säkerhets skull) tar ut batteriet.
Med batteriet ur trycker du ner power-on i fem-tio sekunder.

Sätt in det och starta upp maskinen igen.

Då har du resettat SMU.

Vi börjar där.

Jag har nu råkat ut för det här på min MB Alu (Late 2008), med att Bluetooth-ikonen försvunnit från menyrad och går ej att starta från programmenyn. Ska pröva det här tipset. Är rätt beroende av att ha BT, då jag endast har ett BT-tangentbord.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-05-05 22:27
Ursprungligen av Reisan:

Jag har nu råkat ut för det här på min MB Alu (Late 2008), med att Bluetooth-ikonen försvunnit från menyrad och går ej att starta från programmenyn. Ska pröva det här tipset. Är rätt beroende av att ha BT, då jag endast har ett BT-tangentbord.

Kan säga i efter hand att det fungerade utmärkt.

Tack så mycket för tipset, nu fungerar det igen.

Skönt. Völkommen ombord förresten.Vi är en rätt trevlig "gäng" som "bor" här...

Vill du vara med?

En början kan vara att skriva en presentation under Presentationer. Det finns gott om specialintressen, Foto, Grafisk Formgivning, Film etc.. kika runt.

Tack så mycket till Goflorp, det funkade för mig med efter SMU omstarten. Blev rädd att min bluetooth dött för alltid. Har SMU hängt upp sig eller vad beror det på att det blir så här?

Tack för svaret iaf, letade på apples egna forum först men där fanns inget lika bra svar.

1
Bevaka tråden