Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail kräver lösenord varje gång e-post hämtas

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • göteborg
  • 2011-05-05 19:35

hej någon som har samma problem som jag ?
mitt mailprogram "mail" jag har lagt in mitt hotmail konto och andra mail konton
men det är bara hotmailen jag har problem med kommer upp en ruta då och då så får jag slå in lösenordet igen fast jag har kryssat i att spara till nyckelringen.vet någon va felet är vill inte slå in lösen hela tiden.

Antagligen fel lösenord.

Har skrivit om rubriken. Tänk på att sätta tydliga rubriker som visar vad tråden handlar om! Den tidigare rubriken "ang mail" sade ingenting om vad problemet är.

/Mod

Ursprungligen av swag:

hej någon som har samma problem som jag ?
mitt mailprogram "mail" jag har lagt in mitt hotmail konto och andra mail konton
men det är bara hotmailen jag har problem med kommer upp en ruta då och då så får jag slå in lösenordet igen fast jag har kryssat i att spara till nyckelringen.vet någon va felet är vill inte slå in lösen hela tiden.

som marcushedenstrom skriver, jag hade samma problem med flera konton.. kom senare på att jag hade gjort ett lösenordsbyte och sen funkade allt!

  • Medlem
  • Piteå
  • 2011-05-05 20:03

Jag har samma problem.
Det är bara hotmail som inte "kommer ihåg" lösenordet.
Jag har rätt lösenord och det funkar bra men man måste skriva in lösenordet lite då och då.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2011-05-05 20:04

ok jo jag har rätt lösenord.ser att det är mer än jag som har detta problem

  • Medlem
  • 2011-05-05 21:18

Även jag måste skriva in lösenordet varje gång. Å det är bara på hotmailen.

Om ni hämtar eposten via POP3 kolla under avancerat så att autentisering inte är inställd som APOP ändra det till Lösenord så ska den komma ihåg lösenordet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-05 21:49

Man kan också rensa bort alla lösenordsposter som har med kontot att göra i Program/Verktygsprogram/Nyckelhanteraren. Starta upp mail och sedan fylla i det på nytt.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2011-05-06 14:36

hej igen har den inställd på lösenord

Detta funkar inte för mig heller.. Måste inte skriva i lösenordet varje gång, men några gånger varje dag.. Och jag har autentiseringen inställd på lösenord också.

Någon som kan en lösning?

Hotmail tvingar även mig att skriva in lösenordet ofta...

1
Bevaka tråden