Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad 3 får 3D skärm?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-05 07:30
Ursprungligen av ;:

Vore trevligt, fungerar riktigt bra på Nintendo 3DS. Men personligen tycker jag att högre upplösning är prio ett på iPad 3s skärm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-05 17:26
Ursprungligen av Chaosstar:

Vore trevligt, fungerar riktigt bra på Nintendo 3DS. Men personligen tycker jag att högre upplösning är prio ett på iPad 3s skärm.

Tekniken med 3D-skärm, utan att man behöver glasögon, utvecklas snabbt...
Kika på den här filme t.ex. från ett gäng franska datatekniker:
YouTube - Head Tracking for iPad: Glasses-Free 3D Display

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-05-05 11:01
Ursprungligen av ;:

Avdelningen för meningslösa funktioner...:(

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-05-05 11:03

Första tanken är, –Gäsp. Sedan får vi se om det ens är sant och vad det i sådana fall blir av det.

Ett enöga som jag själv kunde inte bry sig mindre...

Först av allt vill jag ha retina skärm på iPad 3.
Om det är 3D på retina skärm så är det ett plus.

Jo jag har sett, det är riktigt coolt. Nintendo visade ju att det var möjligt i produktion.

Ursprungligen av ;:

Det där tror jag inte på för fem öre!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-06 09:57
Ursprungligen av ;:

Det här är bara ett rykte spridit av James Cameron.
Hoppas verkligen att apple har den goda smaken att avstå från 3D tills det är moget. Av det jag har sett hittills känns som att tekniken inte är där än trotts snabba framsteg. Betraktningsvinklar och dyl måste bli bättre innan det här är praktiskt användbart.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2011-05-07 23:03
Ursprungligen av Maxwell:

Det här är bara ett rykte spridit av James Cameron.
Hoppas verkligen att apple har den goda smaken att avstå från 3D tills det är moget. Av det jag har sett hittills känns som att tekniken inte är där än trotts snabba framsteg. Betraktningsvinklar och dyl måste bli bättre innan det här är praktiskt användbart.

Om NÅN kan göra det praktiskt användbart så är det nog Apple. Jag kan mycket väl tänka mej att vi alla kommer bli rätt överraskade över hur många coola appar man kan göra med hjälp av 3D.

1
Bevaka tråden