Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iHub - USB-hub med lysande Applelogga (inofficiell)

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-04-20 11:51

Tjenare!

Mitt första inlägg här och tänkte tipsa om iHub.

För 10 dollar + frakt så får man en liten Mac mini inspererad usb hub med 4 portar. Jag köpte på mig två vita samt två svarta i förebyggande syfte

Mer att läsa om här: iClarified - Apple News - iHub: The Unofficial Apple USB Hub

Det dröjer nog inte länge innan de är borta från marknaden, så passa på!

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-04-20 12:51
Ursprungligen av Capeman:

Det dröjer nog inte länge innan de är borta från marknaden, så passa på!

Precis så tänkte jag. Kan återkomma när jag fått mina fyra. Köpte två svarta först för de vita var ej i lager men drygt en timma efter jag beställt kom de vita in igen så jag slog till på två där med!

De försvinner väldigt fort. Om man är inne på beställningssidan i drygt fem minuter försvinner drygt 10 st.

  • Oregistrerad
  • 2011-04-20 12:21

ånej inte ytterligare en hub, suck

Den måste man ju hålla utkik efter under nästa runda till Dinghao-marknaden! (Zhongguancun, Beijing).

Men var det ingen som såg den numera utgångna actionfiguren "PHENOMENAL PINEAPPLE CEO ACTION FIGURE (NINJA EDITION)"?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-04-20 13:35

Jag passade på att beställa en svart och en vit imorse. Hoppas jag inte behöver vänta alltför länge bara, tänkte inte på att kolla lagerstatus.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-04-20 13:45

beställt 3 st

Två inlägg raderade.

Om man har synpunter på t.ex stavning, så tar man detta med personen i fråga via PM.

Att skriva om det inne i tråden är offtopic.

/Mod

  • Medlem
  • 2011-04-20 14:23

Jag som satt å letade efter en snygg usbhubb. Så lägligt. Skyndar mig att beställa!

"This product is no longer in stock"

Det gick snabbt.

Vilken tur då att jag beställde tre stycken vita i går!!

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-04-20 18:10
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Två inlägg raderade.

Om man har synpunter på t.ex stavning, så tar man detta med personen i fråga via PM.

Att skriva om det inne i tråden är offtopic.

/Mod

Förlåt för missvisande trådnamn. Jag är otroligt dålig gällande att komma på bra namn samt att stava...

OT: kul att några här fick tag på några stycken och att jag som ny kunde bidra med något! Som ni ser så ska det komma en iHub 2 snart. Liknar mer en iPhone 3G/3GS i formen.

Frågan är dock om de kommer att kunna säljas innan Apple får nys om det hela!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-04-21 12:08

Nu fick jag mail från Micgadget:

Citat:

Dear Customer, We are warned by Apple Inc. to stop selling the iHub and pull it down from our store. If you have already made a purchase, you are one of the lucky ones. We ship all orders within 3 working days after payment made but due to the Easter Public Holiday from Apr 22~25, shipping resumes only Apr 26. As we have many orders to process, there will be a slight delay. Delivery takes 10-14 working days after ship out from Hong Kong and tracking will be provided upon ship out. Please accept our apologies and rest assured that we are working hard to rectify this. w/rgds, Cyril Chang

Enligt hemsidan är produkten borttagen ur sortimentet. Tur att man hann beställa.
http://store.micgadget.com/lang-fr/mac-pc-accessories/282-ihub2.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-21 12:25
Ursprungligen av Vassius:

Nu fick jag mail från Micgadget:

+1

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-04-21 15:04
Ursprungligen av Vassius:

Nu fick jag mail från Micgadget:

Enligt hemsidan är produkten borttagen ur sortimentet. Tur att man hann beställa.
http://store.micgadget.com/lang-fr/mac-pc-accessories/282-ihub2.html

Vilket tryck! Kul att man hann köpa dem :-). Raritet snart?

Kommer nog att fortsätta att säljas i Kina och kanske därifrån ut på eBay...

Men tio amerikanska bagare är ju ganska dyrt, så de rakade nog in en nätt summa pengar. En fyraportarshub inkl strömadapter kan man ju få över disk för 18 SEK utan att ens pruta. Fast oftast utan lysande applelogga förstås!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-04-21 17:15

Beställde en på Ebay i morse. Blev ca 70:- med frakt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-05-02 20:26

Nån som fått leverans än?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-05-03 09:51

Min ska komma idag, fanns i Malmö igår...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-03 10:42
Ursprungligen av kenjon:

…fanns i Malmö igår...

Hur vet du det!?

Har du fått trackingnummer på din leverans…!?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-05-03 12:15

Nej, jag tittade på fel email
Det var en annan försändelse som låg i Malmö, på min står det bara shipped 24 apr, men inget nummer, tyvärr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-03 12:48

Ja, ja… de kommer väl var det lider…

Beställde en från eBay den 18/4, fick den i måndags!

Häftig grej men helt rätt att den inte får säljas, snacka om varumärkes stöld...

Har inte testat om den fungerar, kommer nog inte använda den ens, köpte den mest som en kul grej!

Ursprungligen av jonas.larsson:

Har inte testat om den fungerar, kommer nog inte använda den ens, köpte den mest som en kul grej!

Jag hade gärna haft en också (fast min dotter hade nog snott den som Mac mini till hennes Barbi)...

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-05-05 13:54

Fick mina 4 igår. Skall måla om en vit till aluminum så att den passar min MBP då den kommer

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-05-09 15:21

Jag fick en svart idag. Trodde jag hade beställt en vit men det spelar mindre roll vilken färg det var på den. Den är liten och nätt och den fungerar utan problem.

Bevaka tråden