Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med SVT Play

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-01 15:02

Håller på att slita håret av mig och då är jag ändå flintis! SVT Play har gått från att vara sådär till att knappt funka för mig. Om jag väljer allt över medel i kvalitet så buffrar det inte tillräckligt snabbt. Automatiskt gör inte det hela bättre.
Har testat med och utan router så där ligger inte problemet.
Sitter i stadsnät och Bredbandskollen visar att jag uppnår 100 Mbit/sek.
Har testat med Mac Mini Macbook, och iMac (senaste versionen).
Har testat i samtliga browsers.
Har testat att avinstallera Flash.
Har testat 10.0 10.1 10.2 och 10.3 beta av Flash.
Har testat med och utan hårdvaruacceleration.

Klarar SVT inte att leverera streamar snabbare? Är det någon som kör i hög kvalitet utan problem?
Är det problem med min uppkoppling/operatör (har T3)?
Är det problem med min Gateway (Packetfront, har självklart startat om)?

Morsan och farsan kör 720P från SVT play på en 24/4 (eller något sånt) Comhem-lina utan problem...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-05-01 15:16

Hur långe har du haft problemet? Kan vara temporärt problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-01 15:29
Ursprungligen av planB:

Hur långe har du haft problemet? Kan vara temporärt problem.

Det har aldrig varit hundra men oftast ordnat sig om jag har bytt browser (fråga mig inte varför). Men den senaste veckan har det blivit omöjligt.

jag har också problem. T.o.m på lägsta kvalitetsnivån så står den och buffrar på vartannat ord. Går inte att se ett skit. Jag har uppenbarligen inga problem med buffring från andra stremade källor så som tex Voddler.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-01 20:11
Ursprungligen av domestic_brain:

jag har också problem. T.o.m på lägsta kvalitetsnivån så står den och buffrar på vartannat ord. Går inte att se ett skit. Jag har uppenbarligen inga problem med buffring från andra stremade källor så som tex Voddler.

Sitter du också på T3?

Har precis samma problem. Från att inte varit något problem alls så hackar nu bilden hela tiden. Det skumma är att dottern har samma Macbook som jag och med den är det inget problem!?

Funderar om det kan vara något program som stör. Avinstallerade precis Voodlers (inbillade mig att problemen började först efter att jag installerat detta), men inte hjälpte det.

Eddi G: Jag har bredbandsbolaget och jag har t.o.m kollat på bredbandskollen.se innan för att se att jag har god hastighet OCH som sagt - inget annat buffrar. Jag kan utan problem strema t.ex the simpssons online och se film etc, etc, så jag upplever att det BARA är fråga om problem med svt play - speciellt också eftersom att tex tv 3's playkanal funkar non stop.

Skall väl göra tillägget att det inte är problem i datorn, där funkar det, men av någon anledning "buffrar" det till sig när jag kopplar in mot TV:n som jag har som extern skärm. Men som sagt, när jag gör det med dotterns MackBook funkar det hur bra som helst.

Och fram till för några månader sedan var det inga problem med min dator heller. Kan det vara något fel i sladduttaget för mini-DVI:n?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-05-02 23:14
Ursprungligen av tuffpuff:

Skall väl göra tillägget att det inte är problem i datorn, där funkar det, men av någon anledning "buffrar" det till sig när jag kopplar in mot TV:n som jag har som extern skärm.

Jag har haft mystiska nätverksproblem i kombination med tillkopplad extern skärm. Dock inte samma som dina.

http://www.99.se/mac-os-x/278466-extern-skarm-itunes-pa-internt-natverk.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-04 09:20

Fick precis det här: "Hej
Detta problem ska nu vara åtgärdat.

Med vänliga hälsningar
Mikael Nilsson, Secondline support T3"

Med tanke på att det har gått till Secondline och att han skriver åtgärdat så lär de alltså ha haft problem med det. Nu är det spänd väntan tills jag kommer hem. Attans att jag inte kollade mailen innan jag gick till jobbet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-04 22:15

Och det funkar! Frågan är bara vad de gjorde...

1
Bevaka tråden