Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X-teman till T610

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Som tidigare efterfrågats finns nu några OS X-teman för SE T610. Dock inget Aqua, utan ett inte allt för snyggt metalltema samt ett betitlat "Jaguar".

"OS X"

"Jaguar"

Från www.myt610.com

Jaguar-temat fungerar dock inget vidare för mig.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-08 08:55

Hur fick du över temat i telefonen? De packas upp som foldrar hos mig, men det bör väl vara en fil

  • Oregistrerad
  • 2003-06-08 09:21

Det var inget att hurra över det där måste jag säga.
Nog ska det väl gå att fixa snyggare än då?
Frågan är väl bara hur man ska göra???
Finns det något program till macen så att man kan fixa sina egan teman??

Citat:

Skrevs ursprungligen av KalleG
Hur fick du över temat i telefonen? De packas upp som foldrar hos mig, men det bör väl vara en fil

Det blir dels en mapp med temats beståndsdelar samt en tema-fil (.thm) som du skickar över med Bluetooth Filöverföring.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Helmot
Det var inget att hurra över det där måste jag säga.
Nog ska det väl gå att fixa snyggare än då?
Frågan är väl bara hur man ska göra???
Finns det något program till macen så att man kan fixa sina egan teman??

Några få ändringar i det här borde göra susen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-08 18:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av hedelina
Det blir dels en mapp med temats beståndsdelar samt en tema-fil (.thm) som du skickar över med Bluetooth Filöverföring.

Aha, det var inställningarna i StuffitExpander...

Tackar!

På denna länk finns ett Aqua tema att ladda ner!

http://www.t610.org/themes/Aqua.thm

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-10 07:29

Det klart snyggaste av dessa var ju temat vid namn "Glass" som finns på myT610.com.
De andra var rätt B...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-13 11:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av screwpull
På denna länk finns ett Aqua tema att ladda ner!

http://www.t610.org/themes/Aqua.thm

Härligt helt plötsligt trivs jag mycket bättre med telefonen. Det är väl som med operativsystem. Det viktigaste är inte hur bra eller spridda dom är utan hur trivsamma. Mår man bra jobbar man bra.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2003-06-13 14:54

Är det ngn som har en bild på hur det ser ut med Aqua i sin T610?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-13 16:25
  • Oregistrerad
  • 2003-06-14 20:04

Men vad fult det mesta var. Borde ju finnas något rent och macigt att trycka in i telefonen. Inte ska det väl vara utseendet som gör att jag inte köper ny telefon?

Inte världens snyggaste direkt men det finns alltid något som är fulare! Eller hur?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-15 20:45

Jag håller med om att kvaliteten på dessa teman är allt annat än imponerande...
Funderar på att sätta ihop ett eget OS X-tema.

Låter Nice! De flesta verkar ha haft bråttom när de satt ihop sina. På vissa ställen blir det knasigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-16 00:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Jag håller med om att kvaliteten på dessa teman är allt annat än imponerande...
Funderar på att sätta ihop ett eget OS X-tema.

Skitbra. Det märkliga är hur otroligt taffliga och fula orginaltemanen är. Jag tycker det Aqua som det skrivits om tidigare inte är fulländat men bra mycket snyggare än de som följde med telefonen.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-06-20 17:34

Hmm, jag gillar inte att köra typ apple logon på min mobil, eller så, har jag en sony ericsson mobil (vilket jag har hehe) så vill jag köra sony ericsson stuket.. så vad jag eftersöker är ett vrålsnyggt theme med aquas vackra harmoniska stil, men som samtigt lyser av SE's stil.. komplicerat. Ja.

Just nu ligger det dock en vacker eu flagga som bakgrund

Citat:

Skrevs ursprungligen av Peter Esse
Hmm, jag gillar inte att köra typ apple logon på min mobil.
Just nu ligger det dock en vacker eu flagga som bakgrund

Du gillar inte att ha Apple-logon, men däremot en EU-flagga?!?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-06-20 18:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Du gillar inte att ha Apple-logon, men däremot en EU-flagga?!?

ja det är ju en stor skillnad, Apple är ett företag som gör datorer inte mobiler, EU är en vacker och visionär tanke om fred och frihet för alla i europa... oppps där blev det helt plötsligt lite OT.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-21 16:03

Nu är väl våra åsikter om vad som mest är värt att hylla. Ett företag med en marginell marknadsandel eller en organisation som gång på gång avslöjas med nepotism och korruption. Fast det är väl inte det den här diskusionen ska handla om.

Själv är jag totalt ointresserad av vilket företag som står bakom min telefon (den görs ju dessutom av ett annat företag). Däremot har jag en pervers glädje i att förespråka Apples produkter.
Och ja. Jag har aktier i både Nokia och Ericsson (som båda gått ner rejält) men inga aktier i Apple.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-06-21 16:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av István
Nu är väl våra åsikter om vad som mest är värt att hylla. Ett företag med en marginell marknadsandel eller en organisation som gång på gång avslöjas med nepotism och korruption. Fast det är väl inte det den här diskusionen ska handla om.

Själv är jag totalt ointresserad av vilket företag som står bakom min telefon (den görs ju dessutom av ett annat företag). Däremot har jag en pervers glädje i att förespråka Apples produkter.
Och ja. Jag har aktier i både Nokia och Ericsson (som båda gått ner rejält) men inga aktier i Apple.

Fast jag menar inte så, om jag förklarar så här: Att ha ett apple theme på min mobiltelefon är ungefär som att göra så att Windows ser ut som Mac os X.. det känns bara knas.

Eu flaggan är ingen produkt på samma sätt...

och jag är den typen av människa som hällre köper en Apple skärm för 16 000 än en bättre skärm för mindre så länge det inte är en apple logga på den (finns det bättre skärmar föressten? )

/P

EU flaggan är ju hiskligt ful. Men men...
On topic nu.

Är det någon som har en länk till hur man utvecklar teman?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-21 17:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Peter Esse
Hmm, jag gillar inte att köra typ apple logon på min mobil, eller så, har jag en sony ericsson mobil (vilket jag har hehe) så vill jag köra sony ericsson stuket.. så vad jag eftersöker är ett vrålsnyggt theme med aquas vackra harmoniska stil, men som samtigt lyser av SE's stil.. komplicerat. Ja.

I så fall borde detta tema vara som skapt för dig:

Finns på MyT610.com.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-30 10:49

Är det någon som funnit ett stilrent och snyggt theme till T610?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-30 11:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av jakob
Är det någon som funnit ett stilrent och snyggt theme till T610?

Det är faktiskt rätt svårt att hitta något bra.
Just detta är bland de bättre.
Om man gillar OS X:s randiga utseende vill säga.

OBS! Döp om till .zip. Av någon anledning kan man inte ladda upp zip-filer här...

  • Oregistrerad
  • 2003-06-30 11:26

Aqua temat på denna site kanske kan vara något?

http://www.j-e-t.net/t610/themes/index.html

  • Medlem
  • 2003-10-22 02:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av screwpull
På denna länk finns ett Aqua tema att ladda ner!

http://www.t610.org/themes/Aqua.thm

Jag fattar inte, men så är jag newbee på det här också..

Skall jag kunna wappa ner det temat från den adressen? Det funkar inte, visst det laddas ner, men installeras inte. "Stöd saknas, Objekt kan inte hämtas" säger den efter nerladdning.

Jag har ingen blåtand (ännu)

  • Medlem
  • 2003-10-22 22:00

Nu har jag blåtand, och det funkar finfint att ladda över teman.. Varför funkar att ladda över blåtand, men inte WAP???

Buggrapport till Ericsson kanske...

Bevaka tråden