Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parallels - hittar inte Mac-filerna längre

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

nu tror jag att mitt parallells riktigt fått spader.... Jag brukar ju få upp mac-disken som en egen disk, och om jag anslutit usb-enheter till macen så kommer de upp som egna diskar i "den här datorn" på pc:n. Helt plötsligt är det borta, det enda jag får fram är c-enheten samt diskett och dvd enhet. Hur får jag tillbaka det som det var förut? Finns det ingen parallells expert här som kan förklara hur jag får allt att bli som vanligt? Antar att jag har nån support på programmet men med tanke på hur enormt krångligt det var att bara få fram rätt licenskod för att registrera programmet, misstänker jag att jag inte klarar av att förklara problemet på rätt sätt för nån engelsktalande supportavdelning.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-05-02 12:30

Nu var det ett tag sen jag körde Parallells men jag har för mig att man innan man startar sin VM kan gå in i preferences för den och kryssa i vilka diskar den skall ha tillgång till samt minnestilldelning mm? Har du kikat så att allt står rätt till där?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-02 12:40

Kan det vara så att Parallels Tools är för gammalt? Vet inte om det skulle orsaka såna här problem men ibland måste jag uppdatera Parallels Tools när Windows är uppdaterat. Värt att prova kanske?

Ja, nu hittar jag alla diskar igen! Tack för hjälpen!!

Jag provar att uppdatera Tools, och hoppas på att det löser alla mina problem!!

1
Bevaka tråden