Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa bröd i Mö söndagmorgon

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I närheten av min bostad finns ett kondis till vilket jag brukar gå lör/sön för att försöka köpa bröd. På söndagar har dom lite och tråkigt bröd. Så snälla, kom med tips på ställen med bra, goda och roliga bröd i Malmö.

Donau på Bergsgatan, kanske. Där verkar ju bagarna stå och knåda deg 24/7. Blir en lagom lång prommenad för dig.

Fast de kanske inte har så jätteroligt bröd, men någonstans kring Möllan har du en som uppfyller det kriteriet. Scooterbabe vet mer.

Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Fast de kanske inte har så jätteroligt bröd, men någonstans kring Möllan har du en som uppfyller det kriteriet. Scooterbabe vet mer.

Nancis bageri!!! Ligger på simrishamnsgatan, precis vid möllevångstorget! Världens underbaraste bröd, billigt och oftast helt nybakt (de bakar hela dagen, inte bara på morgonen). Drivs av en supertrevlig iranier!

Men det finns så klart ett aber: ofta har jag svurit över att de inte har öppet på söndagar, då man behöver bröd som mest Men pröva en vardag/lördag i alla fall!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-06-13 16:01

Deras sesambröd är uuuuunderbart. Jag sväller så dant om magen bara om jag äter för mycket av det...

Deras sesambröd, speciellt det stora, avlånga och platta, är helt super, speciellt när det precis kommer ur ugnen!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-06-13 16:17

Sluta! Jag tror jag måste gå och köpa ett!

Citat:

Skrevs ursprungligen av bollman
Sluta! Jag tror jag måste gå och köpa ett!

Slog mig just att jag nog måste köpa ett eller ett par till imorrn kväll och lite brieost på Möllans ost...

1
Bevaka tråden