Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac 27" som extern skärm för laptop pc (displayport)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

jag har förhoppning om att koppla min bärbara HP (Win7) till min iMac 27". Laptopen har vanliga displayport och iMac har mini displayport. Vid ett första försök gick det inte alls.

Jag har sett på YouTube hur folk kopplar MBPro till iMac via mini displayport och det fungerar direkt. Gissningsvis förekommer det någon form av kommunikation som gör att iMac byter källa.

Är det någon som har lyckats med det här?

Tack på förhand.

Kan du inte byta källa med cmd+ljusstyrka upp (osäker på kombinationen, men det är en tangentbordskombination på iMacen iaf)?

Jag har försökt att trycka på cmd + F2 när laptopen är ikopplad men det händer inget.

Edit: jag har provat samtliga även ctrl, alt + F2

Och laptopen har inställt att den ska skicka signal till displayporten? Brukar vara Fn+ nån knapp...

Jag får bild när jag kopplar DP via DVI adapter till en vanlig Samsungskärm. Känns som ett långskott att behöva köpa en DVI till mini DP. Ser inte riktigt varför det skulle fungera bättre...

suddgummi: Ja precis, jag väljer extern skärm via fn + F4

Johan S: Ja, jag har läst där. Enligt texten borde det då så länge det är mini displayport. Jag förstår inte vad det är för skillnad mellan gå från display port eller mini displayport.

Nästa steg är att kontrollera att det verkligen kommer någon signal från laptopen från displayport.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-04-30 09:44

Hmmm! Undrar om det går att koppla X-boxen den vägen???

Ursprungligen av Poke:

Hmmm! Undrar om det går att koppla X-boxen den vägen???

Om du kör HDMI från X-boxen så kan du använda en Kanex XD ( Kanex XD - HDMI to Apple iMac 27-inch and Cinema Display 27-inch )

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-05-05 10:10
Ursprungligen av Lost_Kalle26023:

Om du kör HDMI från X-boxen så kan du använda en Kanex XD ( Kanex XD - HDMI to Apple iMac 27-inch and Cinema Display 27-inch )

Vad är det som skiljer den adaptern från Apples egna minidisplayport till HDMI adapter?

1
Bevaka tråden