Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D-link dir 655, kontaktsvårighet

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-29 19:22

Tidigare så använde jag min Thomson Speed touch som modem/router men jag tyckte att räckvidden var för kort så jag kompletterade med en router - D-link dir 655.

Jag har ställt in det så att Thomson-modemet fortfarande är modem och att D-link:en sedan tar över som router.

Nu till frågan:
Jag har problem med att komma ut på nätet trots att symbolen uppe i högra hörnet på min Mac indikerar att jag har kontakt med min router.

Om jag på datorn stänger av wifi-mottagningen (eller startar om datorn) och sätter på den igen så att datorn åter får kontakt med routern så kan det fungera.
Oftast måste jag stänga av och sätta på på detta sätt fem, sex gånger innan datorn/routern "låser" så att jag kan surfa.

Någon som vet vad det kan vara för fel?

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2011-04-30 07:18

Låter rätt normalt för D-Link. Plåga deras support om dom säljer grejer som inte fungerar.

Prova med en annan dator.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-30 13:47

Samma problem med alla datorer i hemmet, även när jag försöker köra wifi från min Iphone.
Får väl ta med den till Kjell&Co och reklamera den.

Mycket märkligt, jag tror ändå att det är ditt Thomson-modem som spökar.

Men testa att byta ut D-Link:en..

DIR-655 är en riktigt bra router, kör en själv sen ett par år tillbaka efter att ha testat ett gäng andra från andra tillverkare.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2011-05-02 10:32
Ursprungligen av keptang:

DIR-655 är en riktigt bra router

Om man har tur och får en fungerande ja.
D-Link har problem med sin kvalite.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-14 10:02

Problemet löst.
Jag ringde D-links betalnummer för hjälp och det visade sig att det krävdes en uppdatering som jag fick mailad till mig.
Den uppdatering som fanns tillgänglig på deras hemsida var tydligen inte rätt.
Nu funkar allt som det ska

Kul att du följde upp tråden och att det löste sig.

1
Bevaka tråden