Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Distanskurs i objective C?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västra Götaland
  • 2011-04-28 13:11

Hej!
Nån som vet om det finns några distanskurser alternativt kvällskurser i Göteborg för att lära sig utveckla i objective C, främst för iOS.

Mvh Robert

  • Oregistrerad
  • 2011-04-28 14:11

haha, jag tänkte faktiskt precis samma sak idag på tunnelbanan. Jag funderar också på en kurs i obj-c

Ursprungligen av roob82:

Hej!
Nån som vet om det finns några distanskurser alternativt kvällskurser i Göteborg för att lära sig utveckla i objective C, främst för iOS.

Mvh Robert

Det finns gratis kurser för iOS i iTunes U, om du inte hittar distans- eller kvällskurser i Göteborg.

  • Oregistrerad
  • 2011-04-28 22:39
Ursprungligen av The Real Viking:

Det finns gratis kurser för iOS i iTunes U, om du inte hittar distans- eller kvällskurser i Göteborg.

Itunes U?

iTunes U = iTunes University…
Gå in på iTunes U i iTunes och leta upp Stanford… där lär du hitta kurser till Objective C samt iOS.

Stanfords CS193p på just iTunes U är bra.

Sen alla videor från WWDC tror jag du får registrera dig för, men det ska räcka med gratiskonto.

  • Medlem
  • Västra Götaland
  • 2011-04-29 08:02

Den där kursen på iTuens U har jag kikat lite på, men jag tänkte främst om det fanns nåt här i Sverige med kursinnehåll på svenska. Sen så tycker jag det är rätt käckt om det är en "riktig" kurs, så att man följer ett schema samt har handledare som man kan ställa frågor till. Men jag har inte lyckats hitta nåt, så det är inte säkert att det finns.

Ursprungligen av roob82:

Den där kursen på iTuens U har jag kikat lite på, men jag tänkte främst om det fanns nåt här i Sverige med kursinnehåll på svenska. Sen så tycker jag det är rätt käckt om det är en "riktig" kurs, så att man följer ett schema samt har handledare som man kan ställa frågor till. Men jag har inte lyckats hitta nåt, så det är inte säkert att det finns.

Ja, jag hade gärna även gått på en sådan kvällskurs (helst i Karlstad )! Du har alldeles rätt med att ha en handledare som man kan ställa frågor till… (visst kan nog vissa 99 medlemmarna agera lite som en vikarierande handledare…)

Umeå universitet vet jag har en distans sommarkurs på grund nivå och 7.5 poäng, som heter nått i stil medApplikations utveckling för iOS

Ursprungligen av haloone:

Umeå universitet vet jag har en distans sommarkurs på grund nivå och 7.5 poäng, som heter nått i stil medApplikations utveckling för iOS

Wow, det måste jag kika närmare på!

Ursprungligen av haloone:

Umeå universitet vet jag har en distans sommarkurs på grund nivå och 7.5 poäng, som heter nått i stil medApplikations utveckling för iOS

Jag sökte den o kom in men så insåg jag att jag inte minns tillräckligt av mina C++ kunskaper för att ens ha en aning om vad de snackar om i litteraturen. Kom dessutom ihåg att jag egentligen inte gillade programmering så mycket :/, så jag hoppade av kursen innan den ens drog igång eller rättare sagt jag bekräftade aldrig min plats.

Kursen går en gång på hösten o en gång på våren. Vårkursen pågår nu o slutar i mitten av maj tror jag.

Här är kursen: Applikationsutveckling för iPhone - Kurs - Datavetenskap - Umeå universitet

Litteraturen som används är en bok som heter: iPhone programming - The big nerd ranch guide (Conway & Hillegass)

Sedan behövs också ett kompendium som man laddar ner från Apple. Vet inte om det räcker med gratismedlemskap för att få tag i det eller om det krävs utvecklarmedlemskap/studentmedlemskap: The Objective-C Programming Language. Det är en över 130 sidor lång pdf så det är en fördel att skriva ut den.

Om o när jag får tid o ork i sommar ska jag ägna mig åt lite självstudier för att förbereda mig så att jag kanske kan söka kursen nästa vår

Lycka Till!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-30 15:09
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Kursen går en gång på hösten o en gång på våren. Vårkursen pågår nu o slutar i mitten av maj tror jag.

Lycka Till!

Kursen ges även i sommar, v 23-34. Det går bra att göra en sen anmälan via studera.nu

/Petter, handledare på kursen

1
Bevaka tråden