Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda extern mikrofon (ex iPhone headset) fungerar inte?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,

Jag har en macbook air (senaste 13" våren 2011) och jag försöker använda mitt headset till skype då den inbyggda micen inte låter så bra.

Enligt apples hemsida så ska det fungera att använda ett headsets mikrofon men jag får det inte att fungera.

Läser jag i den inbyggda hjälpen står det:
If your computer has only one audio port, the “Use audio port for” menu is available. Choose Sound Input if you’re using an external microphone.

Mitt problem är att jag inte kan hitta menyn "Use audio port for" under ljudinställningar

Jag har googlat och letat i apples supportforum men jag hittar ingen lösning, någon som har en lösning på mitt problem?

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-04-29 20:09

På svenska så har man i ljudinställningarna en flik som heter ljud in. I denna finns valen "inbyggd microfon - inbyggd" och "linjeingång - ljudport linje in". Är det inte dessa inställningar du letar efter?

Hej,

kör engelskt OS X men jag har bara valet internal microphone - built in

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-05-02 12:13

Nu har jag ingen Air men har inte den bara en port? Så man måste välja om den ska fungera som ut eller in...?
Gamla Macar hade en micingång som krävde en speciell mic, det funkade inte med vanliga dynamiska PCmicar. Hur det är med de nya Macarna vet jag inte...

Air (late 2010) har bara en in/utgång, precis som en iPhone och det står i specen att det ska fungera.

Har fått mitt headset att fungera nu men det är trial and error som gäller. Ibland känner macen av det och ibland inte så jag vet aldrig vilken mic som används. Funderar på om kontakten är glapp, ska nog titta in hos macoteket och be dom kolla på det

1
Bevaka tråden