Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesign till Word

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Emellanåt måste jag flytta texter från InDesign-dokument till Word-dokument, ett tids- och själsdödande klipp-och-klistra-jobb. Tyvärr har jag inte hittat någon vettig lösning på det, har någon en smart lösning på det?

  • Medlem
  • 2011-04-28 15:21

Det finns plugins som fixar sådant. Minns inte vad den hette, men du kan ju alltid leta.

Exportera som PDF, öppna i Acrobat Professional och spara som Microsoft Word är ju alltid ett alternativ värt att prova

  • Medlem
  • 2011-04-28 19:33

Vad blir resultatet av det?
Det finns pluggar som exporterar text till textfiler, jag trodde det var det som var målet. Är det det Acrobat gör?

InDesign kan exportera texter till RTF, utan pluggar, men om man också vill ha kvar något av layouten krävs pluggar, eller så är det värt att försöka Acrobat.

Helt klart spännande med PDF-vägen! Jag vill ha så lite layout kvar som möjligt, bara texten är intressant. Provade med ett uppslag nu och första sidan gick riktigt bra, men sidan två blev inte redigerbar text, verkar som att den betraktar allt som bild när det är text och bild och tonplattor lite blandat?

Har du någon typ av genomskinlighetseffekter (skugga, transparens, glöd, psd-filer med transparens etc.) på uppslaget?

Inte vad jag kan se, men rätt mycket små bilder, blippar och saker. Inget komplicerat i övrigt.

1
Bevaka tråden