Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seg Mac, segt Parallels som hänger sej - trots mer minne

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, För några månader sen installerade jag mer minne i min mac mini, har nu 3 gb. Den är 3 år gammal. Ett tag blev den snabbare men sedan igår eftermiddag är den helt hopplös. Seg, står och tuggar i evigheter (är så less på att titta på badbollen istället för att jobba). Jag kör ofta parallells som tidigare tyngt ner hastigheten, men det blev bättre när jag uppgraderade till 6.0 samt fick mer minne. Igår började dock parallells att tjorva, hängde sej flera gånger och blev väldigt segt. Hur hittar jag vad felet är och vad kan jag göra för att få det att fungera smidigare igen???

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-04-28 08:49

Är det inte Windows som är boven ?
Vilken version av Windows kör du ?

Windows Xp har jag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-04-28 09:45

Det kan ju vara hårddisken som håller på och ger upp. Gör backup snabbt om du inte redan har en....

Och hur vet jag om det är felet? vad kan man göra? (Mer än att se till att ha back-up då?) Finns det inget sätt att se vad det är som tar allt minne?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-04-28 11:32

Vad som tar minne ser du i Aktivitetskontrollen i din Verktygsmapp.
Att testa hårddisken kräver ett testprogram, jag kan inget på rak arm men Google kan hjälpa dej där.

1
Bevaka tråden